2009. szeptember 10., csütörtök

Bemutatkozás

Szeretettel,és tisztelettel Köszöntelek kedves Olvasó!
Szeretnék most bemutatkozni,és a megtérésemről írni.
"Zsotza",  ritkábban "Zsolt520" néven szoktam az Interneten  publikálni,fórumozni
-elsősorban keresztény  web-oldalakon
Azért is szoktam "tz"- tenni a nevemben,mert míg korábban "Zsoca" nevet (formát) használtam,voltak külföldi magyarok,akik "Le Zsókáztak"-és én nem győztem írogatni nekik:
Nem vagyok Zsóka, (Az ugyanis az Erzsébet- egyik- becézése!)

 Kerestem egy olyan formát,ami a külhoni magyaroknak is kevébé félre érthető. Így lettem Zsotza. /tz="c" hang-sok nyelvben / De hallgatok a "Zsolt"-ra,és újabban a legújabb változatra is /"Zsotca"/.
A "polgári" nevem: Kovács Zsolt,1970-ben születtem Budapesten /Csepel,a XXI. kerület/,itt is nőttem fel.
Jelenleg Halásztelken lakom,1987 óta.
Édesanyám a Jehova Tanúi vallás-szervezethez tartozik 1966 óta,Édesapám pedig nem hívő -talán pontosabb az "agnosztikus" megfogalmazás.

         Így Kettejük "gyümölcseként" főleg ez a két hatás ért.
Szüleim semmit sem akartak erőltetni,
-még Édesanyám sem terelt erőteljesen  a "Jehova Tanúi"   felé.
Sohasem gondoltam,hogy a Világegyetem a "véletlen" folytán jött létre,nem tudtam az Evolúciót sem elfogadni.  Hittem-hiszem,hogy van Valaki,aki minden (jónak) az Oka-Okozója.
16 éves voltam,amikor elkezdtek foglalkoztatni az Élet nagy Kérdései:
 Kik vagyunk,hová tartunk,honnan ismerhető meg Isten...   Felismertem,hogy ha van Istennek kinyilatkoztatása,akkor az egyformán kell,hogy szóljon minden embernek,kultúrától függetlenül.
Csodáltam,hogy a Biblia mennyi nyelvre lett lefordítva,és a terjesztői mennyi áldozatra voltak képesek.  Sokat lehetne még írni,hogy miért a Biblia az Isten kinyilatkoztatása-szemben a Bhagawad-gítával,Koránnal,stb. ...   Mivel a "Bibliás" (keresztény) egyházakról igen negatív kép élt bennem  (Keresztesháborúk,liberális teológia,felekezeti szakadások,stb. ...) ezért egyre inkább Jehova Tanúi felé kezdtem fordulni.

  Csodáltam,hogy a legegyszerűbb Jehova Tanúja is sok Igét tudott emlékezetből elmondani,vonzott a tiszta,egyszerű,erkölcsös életvezetésük, bátorságuk,a missziós munkájuk.  Sokan még a börtönt is megjárták,mert nem voltak hajlandóak elfogadni a katonai szolgálatot.  Ha van hasonló,bátor,radikális igazi kereszténység,akkor az Jehova Tanúinál van.   Erre a következtetésre jutottam.
Lenyűgözött,hogy micsoda titkokat fejtettek meg -ezek akkor hittem:  Pl.:Istennek az a Neve,hogy "Jehova",de a hamis kereszténység eltávolította  /?!?/  a Bibliai kéziratokból,
1914-et "előre megjövendölték az akkori Jehova tanúi /Abban az időben mint "Komoly Bibliakutatók" néven működtek/    Ez már jelent valamit! - gondoltam.

Kb.:  fél év tanulmányozás után csatlakoztam a Jehova tanúi vallás-szervezethez,és én is végeztem a missziós szolgálatot /"Szántóföldi szolgálat"/    Fegyelmet,és kitartást tanulhattam Tőlük.

1993-ban döbbentem rá,hogy -bár arra bátorítom a megszólított embereket,hogy olvassák,tanulmányozzák a Bibliát,én egyszer sem olvastam el teljesen a Bibliát.   Korábban a Károli Gáspár fordítást használtam,-mint abban az időben Jehova tanúi- de én fárasztónak találtam a középkori "ómagyar" nyelvezetet.
Vásároltam egy "Ökumenikus fordítást"-elterjedtebb nevén "Új Protestáns" fordítást.
     Kellemesen csalódtam. 
Sokkal olvashatóbbá vált a Biblia.    Nem egyszer éjfélkor tudtam csak letenni....csodálatos időszak volt az-de egyszerre volt nehéz is.   Fel kellett ismernem- önmagamról-hogy nem egyszerűen "tökéletlen" vagyok,-hanem bűnös-minden jó szándék,és törekvés ellenére is.
Kezdtek fájni minden mulasztásom,és minden olyan beszédem,ami nem építő.
Megtanultam,hogy -az Isten színe előtt-nincs "kis" bűn,és "nagy" bűn.

Rá kellett döbbennem,hogy vannak Igék,ami "tabunak" számít Jehova tanúi gyülekezeteiben,amikről "nem illik beszélni" (Pl.:1 János 5:13,Róma 3:24,stb. ...)     Zavart az a jelenség is,hogy a nagy elődök (Jehova tanúinál:C.T. Russel,J.F. Rutherford) könyveit nem lehetett olvasni,nem adták/adják ki Jehova tanúi könyvkiadója,az Őrtorony Társulat.         Miért lehet ez...?

Ha azok értékek voltak,és világosság,akkor mire fel ez a nagy elhallgatás ?
    Evvel az erővel "kitéphetnénk" a Bibliából a teljes Ótestamentumot is !
Ahogy kerestem a kérdéseimre válaszokat,úgy ismertem fel,hogy ezek a témák zavaróak a vezetőimnek (vének),és a jelenség helyett én magam válok -előttük- a probléma forrásává.
Megtudtam,hogy a budapesti Széchenyi Könyvtárban fellelhetőek azok a régi könyvek,amiket Jehova tanúinál hiába keresek.   Igaz,nem vihettem ki,-de olvashattam,és sokat jegyzetelhettem.
Fájdalmasak voltak azok a szombatok-ugyanakkor felemelőek,és kijózanítóak!


 Ebből született meg a könyv: "1914-beteljesedett prófécia?  Ahogy egyre világosabb lett előttem,hogy Jehova tanúi Vezető Testülete hamisan prófétált többször is-és ezekből meg nem tért,a hamis tanításokat fenntartja,-és az általuk manipulált áldozatokon számon is kéri,-felismertem,hogy eltávolodtam a szervezettől.    
Ahogy felháborodtam az Őrtorony Társulat visszaélésein,és piszkos dolgain,úgy sajnáltam-sajnálom Sorstársaimat,akik iránt szeretetet,és tiszteletet érzek.  
Ahogy Bütösi János református lelkipásztor fogalmazott Jehova tanúiról:  "Még senki nem adott ilyen sokat-ilyen kevésért!"
1994 októberében megismertem egy baptista lelkipásztort, Újvári Ferencet,
és Vele együtt búvárkodtunk az Igében,elemeztük az eredeti szövegeket,fordításokat, imádkoztunk együtt-és ami még fontos:  Nem akart irányítani,nem mondta sosem:  
>>" Mennyire tévesen látod,mennyire "megvezettek" téged!  "<<
 Pedig Ő "hazai pályán" mozgott,a baptista lelkész-lakás volt a helyszín.
Ezt az örökséget szeretném megbecsülni-tovább adni: 
Nem akarom én megmondani a "tutti-frankót",hanem szeretném elmondani-leírni:
Én a jelenlegi Biblia-ismeretem alapján hogy látom a dolgokat.
Azután a Szent Szellem úgyis dolgozik tovább!
Mivel  a  "Jehova Tanúi  Egyház"  bemerítése  nem  azonos a  bibliai bemerítéssel, nem  az  újjászületés szimbóluma -csak a  144.000 "felkent  kiválasztott"  az újjászületett, csak  ők  Isten gyermekei - ezért  szükségesnek  láttam , hogy  bemerítkezzek -nem újra,hanem érvényesen.
Ez 1996 május 26-án  történt  meg.
 Isten kegyelméből Icus,a feleségem is elment Jehova tanúitól,
és hívő  keresztény lett. 
Rajta kívül még két testvérnek tudtam személyesen szolgálni,akik szintén megszabadultak az Őrtorony Társulat hatalmától.
  Mivel személyesen -hivatalosan- nem állhatnak  velem szóba  Jehova Tanúi ,ezért az Interneten  próbálok segíteni  Nekik.

  Elérhetőségem:

Email :  szabadjt  [kukac]  post  [pont]  com.


Köszönöm, hogy  Elolvastad.
Szeretettel,és tisztelettel: Kovács "Zsotza" Zsolt

8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Kedves Zsotza, éa milyen baptistákhoz kerültél? Arminianus vagy kálvinista baptista?

Zsotza írta...

Kedves Kommentelő! A Magyarországi Baptista Egyház tagja vagyok: http://www.baptist.hu Üdvözöllek tisztelettel: Zsotza

Névtelen írta...

Hm. Mivel nem ismerem, hogy a magyarországi baptista egyház milyen elveket vall, ezért kérdezem: Milyen elvet vallasz, arminianus vagy kálvinista vonalat? Pld. elveszíthető-e vagy sem az üdvösség, van szabad akarat, vagy nincs stb. Csak most nehogy azt válaszold erre, hogy a bibliában lévőt, mert mindkét felfogás a bibliára hivatkozi, bár nyilvánvalóan az egyik téves.

Zsotza írta...

Kedves Névtelen! Ebben a témában szabadságot tapasztaltam: lelkésztől függ,ki hogyan tanít. (Lelkiismereti kérdés)

Névtelen írta...

Látom, a kérdésemre nem kapok választ, nem tudtam, hogy ennek megválaszolása kellemetlen lehet. Azt eddig is tudtam, hogy többféle tanítás van, talán egyszerűbb lett volna egyenesen megmondanod, hogy erre nem válaszolsz. Mindenesetre ez is sokat mondó felelet, köszönöm.

Zsotza írta...

Kedves Névtelen! Nem kellemetlen a megválaszolás,de nincs "100 %-os" kristálytiszta teológiai látásom. Mindkettővel kapcsolatban vannak fenntartásaim.

Névtelen írta...

Köszönöm, tiszta sor, értem. Semmi gond nincs ebben, senki sem született úgy, hogy mindent ért a bibliából. (Illetve egyvalaki igen.) 2-4 év alatt kényelmesen meg lehet tanulni, ha érdekel. Van egy jó és nagyon részletes anyagom, bibliaórák hanganyagban. Érdemes egy tanítás szerint végigvenni a bibliát, mert akkor kapsz egy olyan látást, amivel te magad is különbséget tudsz tenni a helyes és téves tanítások között. Magam is hasonló cipőben jártam évekig, nem tanítottak, hanem megvezettek, nekem sem volt kristálytiszta teológiai látásom. Másfél-két év intenzív tanulással elértem az átlag lelkipásztorok tudásszintjét. Csodálatos távlatok nyíltak meg a bibliában, valami hihetetlen nagy dolog érteni az Igét, érteni az összefüggéseket, ez egy olyan nagy ajándék, amelyet szeretnék megosztani veled is, ha van kedved hozzá, de a fő szempont az, ha a Szentlélek indít erre.

Zsotza írta...

Névtelen írja: >>"Csodálatos távlatok nyíltak meg a bibliában, valami hihetetlen nagy dolog érteni az Igét, érteni az összefüggéseket, ez egy olyan nagy ajándék, amelyet szeretnék megosztani veled is, ha van kedved hozzá, de a fő szempont az, ha a Szentlélek indít erre."<< Köszönöm! Ha a Szentlélek indít erre,akkor jelzem.