2010. augusztus 18., szerda

Elfelejtett Gyémántok: Sárközi Anita

Márciusban volt egy post-om zenei témában,amiről azt gondoltam:sorozat lesz. Csaknem fél év telt el,hogy az elsőt megírtam Ács Enikőről. Aztán valahogy "jegelve lett a dolog".  De most "megtört a jég",és egy másik   énekesnőt szeretnék a Figyelmetekbe ajánlani,akit  Hazánk egyszerűen így ismer: Anita.  Így,szimplán a keresztnevén.  Ács Enikőhöz hasonlóan Anita is szerepelt Tímár Péter: "Moziklipp" című 1987-es filmjében.  Ács  Enikő már ismert előadóművész,Anita mint új tehetség.   Ami szerintem nagy hasonlóság...és persze:szubjektív párhuzam a két Művésznő között: Fantasztikus ének-adottságukhoz képest nem lettek olyan -hazai szinten- befutott sztárok,mint ahogy megérdemelték volna.   Anita pályafutásáról a Wikipédián találtam bővebb infókat: http://hu.wikipedia.org/wiki/S%C3%A1rk%C3%B6zi_Anita  Nem volt túlzás,amikor hangja után úgy írtak-beszéltek róla: Ő a magyar Whitney Houston.  Egy régebbi személyes emlék jutott eszembe.....Évekkel ezelőtt vásároltam egy szombati napon a kispesti Europark bevásárló-központban.  Hallottam a szokásos "pláza zsivaly"  ellenére,hogy   valamilyen színpadi rendezvényt sejtettem....mintha koncert készülődne.  Mint sok más kíváncsiskodó,én is mentem a hangok irányába.  Örömmel láttam,hogy Sárközi Anita-koncertet fedezhettem fel!   Rákeresve a művésznő nevére a Google-n meglepődve tapasztaltam,hogy nincs,vagy nagyon titkos a honlapja.  Persze......  megértem,hogy nem egyforma a zenészek-énekesek között sem az érdeklődés az Internet iránt,de biztos lenne sok rendszeres látogatója.  Néhány  régebbi interjú,és Youtube videót sikerült találnom,persze örülök ezeknek is!  Ahogy olvasgatom a véleményeket  a különböző fórumokon,azért többen egyetértenek abban,hogy evvel a fantasztikus Hanggal több sikert kellett volna elérnie....  Talán  ezután jön egy új korszak,mint Horváth Charlie,Cserháti Zsuzsa pályáin...?  Dalai közül nálam az abszolút Nr.-1 az egyik (ha nem a legnagyobb!) Sláger:a "Várj rám"!    Sokszor megnéztem-meghallgattam a videoklipet. A  dalszöveg,és a video abszolút időtálló.  Jó látni a klipben a magyar környezetet: hajnali futás a Népligetben,gyári munka,Tátra villamos...  Ez a klip,-és maga a "Moziklip" film is -ahogy az egyik Youtube-kommentelő fogalmaz: "Nagyszerű film,igazi magyar-a szó legjobb értelmében."  Szerintem is!  Szeretettel ajánlok egy riportot -Anitával,és Keresztes Ildikóval a NLCafe-ról:  http://www.nlcafe.hu/sztarok/20081020/keresztes_ildiko_es_anita_ketszer_husz_evkeresztes_ildiko_es_anita_kets/   Végül az említett videoklip: Anita:"Várj rám" (Moziklip):    http://www.youtube.com/watch?v=LT-0N2Fg33Q&feature=related

Nincsenek megjegyzések: