2010. szeptember 15., szerda

Ismeretlen zenei csillagok: Teresa Teng

Évekkel  ezelőtt  (talán 2005-ben)  hallgattam a Civil Rádióban  egy műsort amelynek ez volt a címe:  "Kína virágai"  Több kínai együttes,énekes között lejátszottak  egy énekesnőtől, Teresa Teng-től is dalokat.  A dalok között volt egy olyan  szerzemény is,amelynek angol címe van :  "The moon represents my heart"  (A hold mutatja meg  az én szívem [?])  Teltek-múltak az  esztendők, fél évtized múlva  ismét  visszaemlékeztem  erre a dalra.  Hogy milyen fantasztikus dolog a NET,  pár  hónapja  megtaláltam az  énekesnő néhány dalát a legismertebb videós honlapon!   Nagyon tetszett  akkor....és  most is.  Talán  nagyon szokatlan hangzás,de  érdemes párszor háttérzeneként  meghallgatni, például olvasás közben.    Ennek a post-nak nem véletlenül szántam az "Ismeretlen zenei csillagok" címet:  Olyan előadókról , együttesekről  szeretnék publikálni,akiket szívesen hallgatok,és a magyar olvasók körében ismeretlenek.   Mit lehet tudni  Teresa Teng-ről?  "Teresa Teng (kínai neve: Deng Lijun) 1953. január 29-én született a tajvani Yunlinban. Ő a kínai területek leghíresebb és legnagyobb hatású énekesnője. 1995. május 8-án asztmás roham következtében hunyt el Thaiföldön; csupán 42 éves volt. Ő volt az első kínai énekesnő, aki fellépett a New York-i Lincoln Centerben és a Los Angeles Music Centerben. Az amerikai The Times 1986-ban a világ 7. leghíresebb és legnépszerűbb énekesnőjének választotta. Három egymást követő évben - 1984-ben, 1985-ben és 1986-ban - kapott díjat Japánban. Hangja szép és édes, mély érzésekkel tölti meg az ember szívét. Úgy tartják, hogy hangja simogatja a sebeket, és elfeledteti a fájdalmat.
Mindig mosolyogva, kedvesen énekelt, teljességgel átadta magát a zenének. A 80-as években Teresa Teng hangja elérte a kínai szárazföldet, és nagy hatással volt sok emberre.
Több mint 30 éves pályafutása során több mint háromezer dalt adott elő kínaiul, angolul és japánul."  (Forrás: Kínai Nemzetközi Rádió  )  Szeretettel ajánlok egy klassz magyar  honlapot  Teresa Teng-ről,sok infóval,képekkel,és zenékkel: http://www.teresateng.atw.hu/            Utolsónak  a másik nagy kedvencem Teresa Teng-től a "kisvárosi történet".  Nagyon sajnálom,hogy nincs meg a dal egészen: Ugyanez a dal Jane Zhang előadásában,-már teljes egészében: 


2 megjegyzés:

Zolika írta...

Szoktad nézni a Megasztárt vagy az X-Faktort?

Zsotza írta...

Ritkán.... a munkám miatt. A "Nagy Vörös Madár Népi Hypermarket" szombaton is teljes gőzzel üzemel! Ma is melóztam,így késő éjszaka kerültem NET-közelbe.