2011. január 15., szombat

Ted Williams

Nem  friss  a hír....   sokan  talán már el is  felejtethették.   
Hozzászoktunk a  rossz  hírekhez:   korrupció,robbantások, földcsuszamlás, árvizek,terrorizmus....  a  legtöbben  bele  vagyunk  fásulva.    Persze,  fellélegzem,hogy  ezeket nem kell  személyesen  megtapasztalni.  Hatalmas  felüdülés egy  olyan  siker-sztorit látni-hallani,  mint    Ted Williams  történetét, akinek  "kincs van" a torkában!   Aki   emlékszik  még a nagy  éjszakai  rádiózásokra  -főleg középhullámon  (Mai  rádiókon "AM"-  hullámsávként  van  jelölve),  azok  szerintem  nagyon szívesen emlékeznek a Luxemburgi Rádió  pop-rock zenés  műsoraira.  Én az 1980-as évek  közepe-vége  tájékán  hallgattam  szívesen,-és  nem csak  a zenéket,hanem az  angol nyelvű lemezlovasok  (Mai  szóhasználat  szerint:  DJ)  összekötő-szövegeiket is a két dal,-vagy  reklám  között.  Milyen klassz  orgánumú  műsorvezetők  voltak!   /Radio Luxemburg Online hallgatás: http://radiomap.eu/lu/play/rtl1440.htm ...  de  ez már nem a régi.  [;<-(( 

Aki  luxemburgi  nosztalgia-rádiót szeretne hallgatni,inkább ezt  hallgassa: http://radiomap.eu/fr/play/nostalgie.htm  /  A  magyar  lemezlovasok  közül nekem  Keresztes Tibor, alias "Cintula"  hangja  tettszik  a legjobban:  erős,férfias-mégis:  kellemes  a fülnek.  Nos,egy ilyen  kaliberű  műsorvezető  lehetett  Ted Williams,-  az  "Óceán  túloldalán,  amíg  le  nem  csúszott.  Kerestem a NET-en magyar  nyelvű  infókat  erről  az  úrról,  a legtöbbet   Tinkmara  blogjában  találtam, idézek  belőle:   
>>"A karácsonyi rohanásban, a kígyózva várakozó, tülkölő autósorban senki sem foglalkozott az út szélén, kezében táblát tartó, torzonborz afroamerikai hontalannal.

 Csak egy volt a Colombus utcáin kolduló munkanélküliek közül, pedig a tábláján írtak különlegességet ígértek. Az embereket a vásárlási listák, leértékelések tartották lázban, kivéve egy embert, Doral Chenoweth-t. A Columbus Dispatch, az egyik helyi újság videósa a piros lámpánál várakozva felvételt készített a hajléktalanról, melyet január 3-án töltött fel 'ritchey' felhasználónév alatt futó You Tube csatornájára. A videót egy nap leforgása alatt több millióan nézték meg.
Azóta a hontalan úriembert nemcsak Amerikában, de szinte az egész világon megismerték.
"A felvételt még Karácsony előtt készítettem, -mondja Doral- de nem került nyilvánosságra, hisz nagyon elfoglalt voltam én is, az újság is az ünnepek miatt.

Öt héttel később lett rá lehetőségem. Nem gondoltam volna, hogy ekkora sikere lesz."
De mi is látható ezen a videón? Nem a látvány a lényeg, hanem a hang, melyet Ted Williams a tábláján is ígért. A hajléktalan ohio-it az Jóisten olyan hangszínnel ajándékozta meg, mellyel nem sokan rendelkeznek. Kiforrott, gyönyörű, képzett bariton beszédhang, melyért milliókat fizetnek egy-egy TV társaságnál, rádióállomáson.
Ted Williams tudatában volt képességének már egész fiatal kora óta, s szerette is volna kihasználni a lehetőséget, de a brooklyni születésű fiatalember rossz társaság hatása alá került, elvesztette a munkáját, alkoholizálni kezdett, drogokat fogyasztott, többször letartóztatták lopás miatt.

Az élet elsodorta New Yorkból, családjától, gyermekeitől távol élt az utóbbi évtizedekben.
Colombusban kötött ki, ahol már két éve leszokott a drogról és az alkoholról, Doral Chenoweth-et pedig mintha maga az Úr küldte volna az életébe."<<  (A  teljes  post  elolvasható  >> ITT <<  ) 
Én  hiszem,és  vallom:  nagy  lehetőséget  kapott  az Úrtól:  bárcsak  jól  élne  vele!  
Szurkolok  Ted  Williams-nek,és  imádkozok  Érte!   [Zsotza]

2 megjegyzés:

Gabi írta...

Zsolt, nagyon örülök, hogy írtál róla. A vizsgáim miatt nem tudtam időt szakítani arra, hogy erről az emberről írjak, de amikor ma reggel megláttam a bejegyzésed, nagyon megörültem.
Amit írtál, egyetlen mondattal egészítenék ki: Ted Williams édesapja Jehova Tanúja volt. Ahogyan a Tanúk mondják: "felemás igában" élt az apja. Édesanyja hívő keresztény. Ennek tudatában, hogy JT-nevelést (is) kapott emberről van szó, egész érdekes olvasgatni róla.

Zsotza írta...

Tinkmara írt Blogjában alaposan,és részletesen Ted Williamsről. (http://tinkmara.freeblog.hu/ ) Az "enyém" csupán pár mondat [;<-). Reménykedek,hogy nem olyan kemény,és diktatórikus nevelést kapott Ted Williams,mint 'anno Michael Jackson. Nagyon fontos kiegészítést Írtál,köszönöm!