2011. április 16., szombat

Az Igazság: Jézus Krisztus!

Van  az  úgy,hogy  a  blog-postot  az  "Élet  írja". 
Nem terveztem    ezen a  héten újabb  postot  Jehova Tanúiról,
de  másként  alakultak  a  dolgok.  
Tegnap  kaptam  egy  hosszú,hosszú  emailt  egy  kedves  Levélírótól,akiről  határozottan  feltételezem,hogy  az  Őrtorony  Társulat  feltétlen híve.   Természetesen  nem  adom  közre a  levelét,
és  a  a  Nevét is  megváltoztattam,-legyen  Ő  Tanú  Tímea!   
Tisztelem  benne,hogy  nem  küld  el  "melegebb  éghajlatra",
nem  kívánja,hogy    elfüstöljön  a  winchesterem, 
nem fenyegetőzik,-sőt  még  a  nevet  is  ír!  
Ez  a  mai  internetes  kommunikációban   szerintem  nagyon  tiszteletre  méltó! 
Természetesen,ha  "pinceszintű", 
ultra-tahó  stílusban  írt  volna  úgy  nem kapott  volna  választ,-  határozottan  feltételezem,
hogy  az  ilyen  email-írók  nem  is  kíváncsiak  a  válaszra,- sőt, a  feladó,
és  név  nélkül   közzétettem  volna  önálló  blog-postként:  legyen  tanulságos  példa!
(Van  néhány ilyen,régebbi  email,lehet  hogy  önálló  postok  lesznek  ezekből...!)   
 
     Kedves  Tanú  Tímea! 
Köszönöm  email-edet. 
Az  Általad  idézett   (kilométernyi)  Őrtorony  Társulati írásokat   régóta  ismerem.  
Ha tanulmányozni  Kezded  a  Bibliát,-függetlenül  az  Őrtorony  Társulattól  rádöbbensz  arra,
hogy  az  Őrtorony  Társulat  teológiája  összefüggéseiből kiragadott  Bibliaidézetekre épül. 
Egyre  több  ember,-  Jehova Tanúja,és  érdeklődő-  meri  megvizsgálni  az  Őrtorony  Társulat  hitelességét,és  elhallgatott  múltját,-Istennek  hála,- az  Internet  segítségével.   
Ezért  sem  jelentetik  meg  a  régi  kiadványokat,ezért nem nézik  jó  szemmel,
ha  Jehova Tanúi  használják  az  internetet,és  ezért is  tanítják  Jehova Tanúit  arra,hogy  gyűlöljék  a  tőlük  megszabadult ex-áldozatokat,-érdemes  elolvasni:  http://jehovatanui.blog.hu/2011/02/14/gyulolnunk_kell_a_hitehagyottakat    
 
Sajnos,  az  önmagát  kinevező  "Hű és  bölcs  rabszolgaosztály"  sem hű,sem  bölcs  nem  volt. 
Az  meg  súlyos mellébeszélés  az  Őrtorony  Társulat  részéről,hogy  a  dátumos  hamis  próféciák   "egyesek túlzott  várakozása"  volt!   
Tímea,gondolj  bele  csak    egy  kicsit:  egy  olyan  erősen  központosított  vezetésű   felekezetben,
mint  a  "Jehova tanúi",  ilyen,hogy  "egyesek  véleménye",  ilyen  egyszerűen  nem  létezhet!   
Aki  eltér  a  brooklyni vonaltól,azt  simán  kizárják!  Az  ilyen  érvelést,hogy a  hamis  próféciákért  az  egyszerű, buzgó  hírnökök  a  felelősek,csak  az  információktól  elzárt,félrevezetett  emberek  hiszik  el.
Én  nem  azt  írom,hogy  nekem  Higgyj,hanem   arra  bátorítalak:  Nézzél  mindennek  utána.   
Az  1914-es  alaptanítás  nagy  tévedés,-ráadásul  1914  előtt  nem  azt  tanította  Russell,
-amit  utána  kénytelen  volt.   Az  Őrtorony  Társulatnak  az  az  alaptanítása / próféciája,
-amit  egyenesen  "Jehova" kijelentéseként  tanítottak hogy az  1914-es  eseményeket  meglátó,megértő  generáció  megéri  az  Armageddont, csúfosan  megbukott, 1995-ben  szép  csendben  megszüntették. 
 
 
Bizony, az  1975-ös  hamis  próféciát  sem az  egyszerű  hírnökök,kisegítőszolgák,vagy vének  találták  ki, hanem  ez is    Brooklynból  jött.   Természetesen erről  sem  illik  kérdezni  a  "Királyságtermekben",
ha  sokáig  szeretnél  tagja  lenni  a  Szervezetnek.   
Istennek  hála,hogy teljesen  nem lehet  eltussolni  az  Őrtorony  Társulat  dicstelen  történelmét,-evvel  a  dátummal  kapcsolatban   sem:  http://jtinfo.blog.hu/2010/10/03/az_1975_os_kudarc_teljesebb_tortenete , http://www.exjt.hu/m11.html , http://zsotza.blogspot.com/2010/10/1975.html    
 
Ami  elkeserítő,és  egyben  felháborító:  a "Hű és  bölcs rabszolgának"  látszó csapat  nem  ismerte  be   egyenesen,és  férfiasan   a hamis  próféciákat,és  nem  kértek  bocsánatot  Jehovától,
hogy  szégyent  hoztak  a  Nevére!    "Természetesen"  a  becsapott  tagságtól  pláne  nem  kértek  bocsánatot.  Hogy van  ez?  II. János  Pál  pápa bocsánatot kért - nem  egyszer- , a  brooklyni  Vezető  Testület  meg  egyszer sem....?  http://www.origo.hu/nagyvilag/20000312ii.html  
Korrekt  ez  így?  Keresztény  dolog ez?   
Akik  pedig  lelkiismereti  okokból  eltávoztak  a  "Jehova"  nevet  bitorló  szervezetből,-felismerve annak  hamis  tanításait,próféciáit,elutasítva  az  Őrtorony Társulat  önimádatát,azokat  "hitehagyottnak"  bélyegezte,és  megtiltotta  a tagoknak,hogy  velük szóba álljanak. 
Teológiáról  lehet  hosszasan  levelezni,  -Pál  apostollal  együtt  vallom:  rész  szerinti  az ismeretem.    Leveled címe : "Az  Igazság",-és  ebben  hosszasan írod  az  Őrtorony  Társulat  magyarázatait,-amelyek  sokszor   eltérnek  a  Bibliai  szövegösszefüggéstől,és  sokszor  kellett  változtatniuk,-nem  egyszer  azért  mert  megbukott  a  próféciájuk. 
Ha  engem  Kérdezel,nekem  nem  egy  személytelen  "igazságom" van,ami  folyton  folyvást  változtatni  kell,hanem  egy olyan  Személy,aki  értem  is  vállalta  a  halált,meghalt  az  én  bűneimért is,
megváltotta  az  életemet.  Ő  jogosan  mondta:  "Én  vagyok  az Út,az  Igazság,és  az  Élet: senki  sem  mehet  az Atyához,csakis  énáltalam."  (János  14:6, Új Prot. Ford.) 
"Nincsen saját igazságom a törvény alapján,hanem  a Krisztusba vetett  hit  által  van  igazságom  Istentől, a  hit  alapján."  (Filippi 3:9,Új Prot. Ford.- saját  kiemeléssel,-Zsotza.)  
 
Aki   felismerte  bűnösségét,-és   az Úr  Jézusban a  Megváltóját,és  követi  Őt,- azt  az  embert   Isten igaznak  jelenti  ki,és felmentő  ítéletet  kap:  "Mivel tehát  megigazultunk  hit  által,
békességünk van  az Istennel,a  mi  Urunk  Jézus Krisztus  által. " 
(Róma 5:1,-Új Prot. Ford.- saját  kiemeléssel,-Zsotza.) 
Még  az  Őrtorony  Társulat  "Új Világ"  fordítása  is  elismeri  Jézusról: 
"Mert  egy  áldozati felajánlás által tette   tökéletessé    mindenkorra  azokat,akik  megszenteltetnek."  (Zsidókhoz írt levél,10:14 -saját  kiemeléssel,-Zsotza)   
Az  Úr  Jézus  ezt  mondja  azoknak,akik  Benne  hisznek:
" Bizony, bizony, azt mondom nektek, hogy annak, aki hallja az én szómat és hisz annak,
aki engem elküldött,  örök élete  van, ítéletre nem  megy ,
ellenkezőleg, a halálból  már átment az életre."
(János 5:24,Csia Lajos fordítása,-saját  kiemeléssel,-Zsotza)   
Kívánom,hogy  ismerd  meg  Őt!  

19 megjegyzés:

infaustus írta...

Ez érdekes. A napokban én is kaptam egy tanú hölgyeménytől levelet. Elég hosszasat, amiben megpróbált a "hű és bölcs rabszolga" mellett érvelni. Az övétől egy rövidebb válaszlevelet írtam neki, és abban is Jézus volt a főszereplő. Minő meglepetés! :] De hát rá van a leginkább szükségük, ez tény.

Zsotza írta...

Igen, ez egy körlevél jellegű email volt,-határozottan azért is feltételezem,mert nem voltam név szerint megszólítva. Az Ő leveléhez képest csak rövidebb lehet a válasz... [;-<))) Gondolom,hogy őszintén szeretne segíteni,-ahogy mi is a sorstársainknak,-és a legnagyobb segítség az,amit Te is tettél: bemutatni az Úr Jézus Krisztust!

Apostol - Szemben az árral. írta...

Jézus az út, AZ IGAZSÁG, és az élet.
Miért akarja mindenki elvenni ezt tőle, és magának adni?

Én nem olvastam a levelét, de nem biztos hogy megfelelő igékkel érveltél.
Azzal engem sem lehetne meggyőzni.
(Lásd infaustusnál néhány hete.)
(Ráadásul szerintem nem is jól értelmezitek.)
Viszont tökéletesen alkalmas arra hogy egymás mellett elbeszéljenek az emberek.

Zsotza írta...

Tiszteletben tartom Ellenvéleményedet -szabad Vagy erre is,- Neked,és minden kedves Kritikusnak javaslom: tessék jobban csinálni.

Zolika írta...

Természetesen a képességeimnek megfelelően igyekszem a legjobban csinálni ezt is.
Nem mindig sikerül...

Annyira rossz hogy mindenki mindenért megsértődik.

Zsotza írta...

Zoli,az eggyel előbbi Kommentedben írtad:>>" Én nem olvastam a levelét, de nem biztos hogy megfelelő igékkel érveltél. "<< Jó,legyen Igazad. De akkor Te miért nem érveltél a megfelelő Igékkel? Mi az akadálya? Biztos,hogy van tanulnivalóm.

Zolika írta...

"De akkor Te miért nem érveltél a megfelelő Igékkel? Mi az akadálya?"

Például az, hogy nem én kaptam a levelet, hanem te.

Gondolom az illető olvassa a blogodat - nyilván tud róla, azért keresett meg - de amit ezen talál, az nem győzte meg. Neki bizony az Őrtorony hitelesebb!
Ezen neked kell elgondolkoznod.
(Miként nekem is, mikor azt látom, hogy nem sikerül(t) meggyőznöm másokat.)

Vigasztaló lehet, hogy biztos vannak olyan írásaid is, amiket nem valószínű, hogy látott.
Felhívhatod mondjuk egy olyan alkotásodra a figyelmét, amelyben az Őrtorony állításait állítod szembe a Bibliával! (Vagy a tényekkel.)
Akár más blogon található írást is figyelmébe ajánlhatsz.
Olyat kell választani, amelyben egyértelmű a hamisítás, tévedés, hazugság, félrevezetés.

Azok az igék ERRE alkalmatlanok, amik kapcsán "komoly" vitát lehet folytatni, hogy egy ige jelen vagy jövő időben áll-e.
Ha meg ez érv is lehet, az no comment...

Fel lehet hívni a figyelmét hogy nem Jehova Tanúi, a katolikusok, a reformátusok vagy a baptisták fognak üdvözülni!
(Ő még azon a szinten van, hogy Jehova Tanúi az egyedüli igaz egyház!!!
Az ilyenekkel nem lehet olyan teológiai vitákat folytatni, mint amik pl. Infaustus blogján vannak. És amiknek sokszor semmi értelme így magunk közt.)

Erre az egyik kedvenc igémet javaslom. :)
Melyben Jézus elmondja a 2 legfontosabb parancsot, és azt monda AZOKON ALAPULNAK A TÖRVÉNYEK.)
De más Jézusos tanítást is választhatsz. :)

De kiindulhatsz a saját tapasztalataidból is!
Hiszen te is voltál az ő bőrében.
Ami neked segített, ami téged meggyőzött, lehet az fog segíteni neki is, lehet az fogja meggyőzni őt is!

Zsotza írta...

Zoli,köszönöm a Tanácsaidat. Nagyon fontosak a visszajelzések. Nem mentegetőzni akarok,de ha elolvasta valaki a belinkelt oldalakat is,talán kapott valamit.

and75 írta...

Zolika>: Szeretném jelezni feléd, hogy ezeknek az oldalaknak fontos szerepe van! A Jehova Tanúk felé nem tudsz pusztán Bibliával a kezedben szolgálni. Fontos, hogy bemutasd nekik az Őrtorony Társulat igazi arcát! Ezt nem tudnád megtenni, ha nem lennének olyan emberek mint Barna Zoltán, Zsotza,Gabi, Infaustus, Jonny Joker...stb., ugyan is az Őrtoronyról magadtól igen nehéz lenne ezekhez az információkhoz hozzájutni. Így is nehéz feladat egy Tanúval a Bibliát értelmezni!
Te is sokkal jobban megérted mint kívülálló, hogy ők hogyan gondolkodnak, a Tanúk pedig a szabadulás útjára találhatnak rá ezek által a blogok által. Szerintem jó szolgálatot tesznek a Tanúk és más keresztények felé is, és ez inkább támogatást igényel!

Zsotza írta...

@And75>>: Nagyon szépen köszönöm minden Bátorításodat! Biztos,hogy lehet jobb postokat írni,-általában jobban csinálni- a Jehova Tanúi felé szóló szolgálatot. Zoli leírta építő kritikáját,nincs evvel semmi baj,-Neki is megköszöntem. Minden egyes megtérés,szabadulás Jahveh Úr Isten csodája! Amikor én megtértem,sajnos csak olyan füzetek voltak magyarul elérhetők,amiket én is gyengének tartok. (-nem egykori Jehova Tanúi írták.) Ez régen volt... 1993-ban kezdtem olyan irodalmakat olvasni,amelyek rámutattak az Őrtorony Társulat tévedéseire. Eleinte ezek csak felháborítottak. Később elkezdtem ezek hatására -tisztán, "Őrtorony-mentesen" tanulmányozni a Bibliát. Ma már,- hála Istenünknek, hagyományos "papír" formában,-és digitális formában az Interneten- sok Jehova Tanúival kapcsolatos tanulmány elérhető. Ha valaki gyengének találja az én postomat,még mindig találhat erősebbet,Neki szólót a blogom bal oldalán a "Segítség Jehova Tanúi szabadulásához!" című honlap-ajánlóban!

and75 írta...

Sosem tudhatjuk, hogy kinek mi nyitja fel a szemét, vagy éppen mi érinti meg a szívét és viszi a szabadulás útjára az életét. Bármelyik poszt sorsfordító lehet az egyszerű mondattól a legbonyolultabb teolgiai tanulmányig.

Zolika írta...

And75: Nekem tetszik ez a blog, szeretem, és hasznosnak találom.
Most volt egy kritikai észrevételem. Ennyi.
Nem kell túlértékelni.

Sajnos néha szeretek okoskodni. Rossz szokás.
De sosem a rossz szándék vezérel.

Zsotza írta...

@And75 / @Zolika>>: Meggyőződésem,tapasztalatom,hogy szeretettel,és építő szándékkal Írtok kommenteket,-nekem ez NAGYON sokat jelent. Természetesen helye van az építő kritikának is. Isten óvjon (engem is) hogy ez a webhely "együtt-bólogatók" tere legyen! Köszönöm!

Névtelen írta...

Sziasztok,
Engem az a tapasztalat indított el az információ-keresés útján, hogy semmilyen módon nem kaptam orvoslást a problémámra a tanúknál. Úgy gondoltam, hogy Jézus tanításaival nem összeegyeztethető az ilyen rideg, embertelen hozzáállás. Barna Zoli, Zsotza, Gabi, Infaustus oldalai és a Szellemi erőszak oldal voltak azok a források, amelyek elgondolkoztattak. Számomra az összkép volt a fontos, a tévedés jogát mindenkinek fenntartom (magamnak is). Teológiai vitáknak nem látom értelmét, engem sem ezek győztek meg. Szerintem a tényszerű, rövid cikkek a legelgondolkoztatóbbak. Zsotza, Gabi és Johnny munkáját fontosnak tartom, és látom, milyen mennyiségű erőfeszítésre van szükség egy-egy cikk megírásához, lefordításához. Azt is látom, mennyi támadás éri őket ezért. Szerintem azok, akik a saját nézeteik hangoztatására használják ezeket az oldalakat, ártanak az ügynek, hiszen annyifélék vagyunk, és ezt mindenkinek tiszteletben kellene tartania. Ezért is szüntettem meg a saját oldalamon a vallási témákat.
Zsotza, további sok sikert kívánok a blogíráshoz!
Üdvözlettel: Tamara

Zsotza írta...

@Tamara>>: Nagyon szépen köszönöm! Én sem a viták miatt foglalkozom vallási kérdésekkel,-amit tudok segíteni: elmondom/leírom,hogy a Biblia alapján mire jutottam el. Természetesen "rész szerint való" az ismeretem. Jó volt ismét összefutni Veled a Végtelen Kybertérben,sok sikert kívánok én is Neked!

lenaga írta...

Én is kaptam egy ilyen levelet, gondolom ugyanaz a feladó. Egy ideig reménykedtem abban, hogy "párbeszéd"-jellegű levelezésre is sor kerülhet, de mindig kaptam pár km hosszú Őrtorony-idézetet és szinte semmi személyes, általa írt üzenetet.
Tényleg nem akarom őt bántani, nem ezért írom: de érdekelne mit akar ezzel elérni.
Néha az érzésem az volt vele kapcsolatban, hogy nem is létező személy, hanem valamilyen emailküldő alkalmazás, ami kimásol egy valamilyen szempont alapján kiválasztott üzenetet az őrtorony cd-ről. Ezt nem kritikának írom, de amikor ennyire nagyon nincs reakció, csak végtelen hosszú szöveg, a bennem éledő kétely egyre komolyabb.

Zsotza írta...

@Lenaga>>: Igen,100%,hogy ugyanaz a feladó...vagy robot.[;-<(( Neked,Infaustusnak,és nekem is írt. Bennem is ugyanazok a kérdések,és kételyek vannak. Mi a célja...? Mire jó ez...? Amiket írt,azokat már évekkel ezelőtt megcáfoltuk! De ő nem cáfolt meg minket. Lehet,hogy _csak_ azért nem szidott engem,mert a Watchtower CD-n az (még) nem szerepel? Köszönöm a Gondolatodat!

János Brátán írta...

Köszi Zsotza!

+1 :-)

Zsotza írta...

@Brátán János:

Nagyon szépen köszönöm!