2011. május 17., kedd

2011-es Eurovíziós Dalfesztivál-szubjektív

Sokan  vártuk, megtörtént,és a tanulságokat  próbáljuk  feldolgozni.  2011 május 14.-én  lezajlott  az  Eurovíziós Dalfesztivál   Németországban, Düsseldorfban.   Örültem,hogy  egy  sikergyanús  dallal, a   "What about my dreams"  ("Szerelem,miért múlsz ") című  szerzeménnyel  Wolf Kati  képviseli   Hazánkat.   Megtörtént a   "Nagy Verseny", az  eredményeket  ismerjük.   Ilham Aliyev , Azerbajdzsán elnöke biztos nem bánta meg a hajnali   virrasztást,hogy  telefonon  gratuláljon  a  győzteseknek, Eldar-nak,és Nigar-nak ,-vagy  ahogy "nemzetközileg" ismerik: Ell -nek,és  Nikki -nek.   Engem a  győztes  dal, a "Running scared"- ("Rémülten futok")  nem "fogott meg",  talán mikor -kb.:  tizedszer  hallgattam,akkor  kezdett  megtetszeni , de csak  annyira,hogy  azt  gondoltam:  a  negyedik-ötödik helyre  rangsorolnám.   Általában,  ami  zavar  évek óta  az  Eurovíziós  Dalfesztiválban  az,hogy  szerintem sokkal  inkább a  látványról, a pénzről, a nemzeti -nemzetközi  szimpátiáról szól.  Éppen  ezért  sem  szabad  Wolf Katinak  elkeseredni.   A skandináv,a délszláv,és a  volt  Szovjetúnió  egykori tagállamai oda-vissza szavazták  egymásnak a  pontokat,ahogy pl.: Portugália is a  max. 12 pontot  adta  a spanyol  versenyzőre, Lúcia Pérez-re ,aki a "Que me quiten lo bailao"- ("Ezt az élményt nem veheti el senki") című  dalt  énekelte.  Nálam  bizony,ő lett  volna az  nr.-1!  Mi tetszik   ebben a  dalban?  Lúcia  Pérez  azon kevesek  közé tartozott,akik  végre nem  angolul  énekeltek (-kicsit  már  unom), és a dalában  volt  népi jelleg,nem pedig    nemzetközi  "egyen-tucat" sláger,-mint  sajnos  a  legtöbb  Eurovíziós  nóta.    Ellen-példa  a norvég  (kenyai) versenyző  Stella Mwangi   dala,az  amúgy  aranyos   "Haba haba"  .  Na,most  ebben mi a  norvég?   Akik tetszettek:   a  lengyel  Magdalena Tul -tól a  Jestem - ("Én vagyok") ,-  lengyelül (!) és a  szintén  anyanyelvén éneklő   bolgár   Polly Genova "Na Inat"  című  dal.   Szerintem klassz  volt még belarusz (fehérorosz?)   Anasztaszija Vinnyikava  dala: I love you Belarus - ("Szeretem Belaruszt")   Sajnos,egyikük  sem  jutott  a döntőbe,de  remélem,  hogy szép,nemzetközi  sikert  érnek el a  közeljövőben, ahogy  bizakodom  Wolf  Kati  sikereiben is.    A  végére jöjjön  egy  2011-es összeállítás,amelynek  készítője az  2. helyre  sorolta  Wolf Katit.  [Zsotza]          

5 megjegyzés:

Hevel írta...

Nem kell ezt tragikusan felfogni: Wolf Kati dala 43 indulóból 22. lett. Dana International be sem jutott a döntőbe! Sőt, gyanítom a nagy 5 közül a spanyolok, és valószínűleg a nekem nagyon szimpi franciák sem jutottak volna be, ha elődöntőznek.

Amúgy szerintem a románok voltak a csúcsok, mosolyognom kell mindig a számuktól. Az olasz dal egy középkategóriás bárzongoristát juttatott eszembe, Lenának meg a lemezről a legbénább dalát kellett persze előadnia. Nekem a dánok is tetszettek, meg a litván és osztrák versenyzők is. A lányaim felváltva énekelgetik a svéd és az ír számot, bár kicsit szégyellem magam szülőhazám nevében is az utóbbi miatt.

Zsotza írta...

@Hevel>>: "Nem kell ezt tragikusan felfogni: Wolf Kati dala 43 indulóból 22. lett." Köszönöm! Igen,ez egy kiegyensúlyozott nézőpont. Az olasz srác sikere teljesen letaglózott... a "középkategóriás bárzongorista" jelző inkább dicséret! Kívánom,hogy legyen sikeres,de legalább olaszul énekelne-olyan szép nyelv ...szerintem!

Apostol - Árral szemben. írta...

Én korábban azt sem tudtam ki ez a Wolf Kati.
Megnézve a számot szerintem nem volt jó választás.
Ő sem karizmatikus, és a szám is közepes, mondjuk.

A műsort nem láttam, de az utólagos reakciókat a neten viccesnek találom. :)

Zsotza írta...

Köszi,hogy megosztottad a véleményedet,Zoli!

Gabi írta...

Nekem a tehetségkutatóknak nevezett műsorokból nagyon kevés ember tetszett. A Megasztárból Torres Dani, Bochkor Bíborka, Rúzsa Magdi, Póka Angéla, Szabó Eszter és Kontor Tamás voltak azok, akiket szívesen hallgatok. Az, ami az utolsó két szériában ment, számomra már nézhetetlen volt. Minőségre, de képi világra is, szabályosan bántotta a szemem. Illetve a műsor nagy része "mű" volt, ezernyi reklámmal.
Az "X"-től sem vártam mást és amennyit láttam belőle, kiábrándító volt. Ugyanaz a "műanyag" műsor, amit a Megasztárban lehetett látni. Egyedül Király L. Norbert miatt néztem meg néha. Ami nála zavart, az zavar Wolf Katiban is. Ez pedig az, amit "táncnak" neveznek. Ez az ugri-bugri nem tánc. Ezt nem csak én mondom, német kritikusok is írták, hogy gyenge pont volt a műsorban.
Mindezt úgy írom, hogy tudom ki Wolf Kati. Szerintem fényévekre van attól a hat Megasztárostól, akiket előbb felsoroltam. Rúzsa Magdi megérdemelten került ki, Wolf Katit hiba volt küldeni.