2011. június 2., csütörtök

Elfelejtett gyémántok: "Hajlékunk voltál,ó Jehova" (zene)

Kedves  Olvasó!  Az "elfelejtett gyémántok"  című sorozatban  elfelejtett  zenei  kincsekről  szoktam  írni,amelyben  "világi" (-értsd: nem  vallásos / egyházi)  előadókkal,énekesekkel   foglalkozom.
 Most  ezt  a  "tradíciót" kicsit  megszakítom,mert   egy  olyan  dallamot  találtam meg,amelyet  -kb.- 20  éve  nem hallottam.  Csaknem   egy  esztendeje, 2010 július 11.-én  írtam  egy  régi-régi  Jehova Tanú-énekről  ("királyság-melódia") amely a 72.-ik  Zsoltár  csodálatos  feldolgozása:  "Hajlékunk  voltál,ó Jehova "

 Ebben a  Zsoltárban  Mózes  visszaemlékezik  életútjára,és  Isten  gondoskodására,ítéleteire,és kegyelmére.  Abban a  korábbi  blog-postban  nem  tudtam  dallamot  "mellékelni",- egyszerűen  sehol sem  találtam,pedig  több nyelven  próbálkoztam -beírva  a  keresőbe  a  dal  címét.
 De  ma  végre  sikerült, egy    kedves  lengyel  Jehova Tanú  ("Mijan") német nyelvű  előadásában  itt: >>   zsotza.wrzuta.pl  <<

A  magyar  dalszöveg  megtalálható a  régi blog-postban (<<katt!)  Kicsit  "OFF":  nem  felejtettem el   a  piliscsabai  Csendes-hétvégéről  írni, a  közeljövőben  -ha  Isten is  megengedi-  mindenképpen  publikálom  az  élményeimet.


[ Zsotza ]

4 megjegyzés:

Hevel írta...

A dallam rendkivül ismerős nekem, majdnem 100%, hogy valamelyik egyházban ez évek során sikerült belefutnom ebbe a himnuszba.

Zsotza írta...

Még a régi "királyság-énekek" között voltak évszázados himnuszok,csak később lett "trend" a "Nagy Elkülönülés",-nehogy hasonlítsanak a "Hitehagyott_Pfúj_NagyBabilon_kereszténység"-re.

Hevel írta...

Hm, érdekes, hogy a Mormonok meg tudták tartani a régi jó énekeket is a kifejezetten Mormon himnuszok mellett.

Közben eszembe jutott egy blog bejegyzéshez egy ötlet. Talán hétvégén megcsinálom, összeszedem a jelenlegi kedvenc zsoltár feldolgozásaimat, és valahogy YouTube képessé teszem őket. :)

Zsotza írta...

Valahogy a mormonok okosabban csinálták. Kár kidobni a kulturális kincseket! Nekem tetszik a blog-ötleted,kíváncsian várom,sok sikert kívánok!