2011. augusztus 4., csütörtök

Popzenei parodisták: A Gúnya együttes



Régóta  nem írtam zenei témájú  postot, - de most  végre  újra....!  [;-<))
Ráadásul  nem csupán  zenéről,hanem  zenei paródiáról lesz szó.   

A mai  tizen,-huszonéveseknek  elsősorban  az Irigy Hónaljmirigy együttes jut  eszébe  evvel a műfajjal  kapcsolatban, ami  nem  véletlen.  

Amire  én  visszaemlékezek, legrégebbi  pop-paródiára, az a  Gúnya együttes  "Egymillió  foltos hangjegy  című  műsora - 1979-ből.   

( kilenc éves  voltam akkor... nem tegnap volt...!)
Ez az  egykori  "Egymillió fontos hangjegy"  című  könnyűzenei műsor  paródiája volt.   

Az 1970-es évek végén  divatos,és népszerű énekeseket,együtteseket  parodizált
Lehr Ferenc- Rácz Mihály  felállású  pop-parodista  duó.

Nagy  siker  volt, mi,- akkori  gyerekek-  idéztük a  jobbnál  jobb paródia-szövegeket.
Nem  kevés  bátorság kellett  ahhoz,hogy  az 1950-es évek  szocializmusát  kiparodizálják -a  Fonográf együttes "1911"  című dalából  így lett  "1951":
"1951-ben  divatba jött a hosszú lóden,abban az évben lement  az ára,sokan jártak  gumicsizmába',  1951-ben  Sztahanov itt  járt Budapesten,Mátyásföldön a  Csavargyárban meginvitálták egy túlórára"   (részlet)

Hasonlóan  klassz  szöveg volt  az,
amit  az  Omega együttes "Léna" című  orosz  témájú dalára  írtak:
 
"Hol vagyok?  Megfagyok!  
Dimitrij  halkan  így  nyafog. 
Hallgatom  Margit  bácsit  az ágyamon.
Szaratov  jégszekrényünk  hűt nagyot.
Fú a szél, hull a hopp,
a  mélyhűtőben farkasok.

Hol vagyok??
Dimitrij  halkan megfagyott!. 
Elfeledte  elzárni a  jégcsapot.

Aki  szeretne  többet  olvasni  a  Gúnya  együttesről, kattintson  ide:  "A Gúnya együttes tagjai nem éltek a jutalomút lehetőségével"

       [ Zsotza ]  





6 megjegyzés:

Gabi írta...

Szerintem ez sokkal jobb, mint az "Irigy Mirigy"! Köszönöm, hogy figyelmembe ajánlottad őket, egy csomó hallgattam belőle :)
Szerintem a Mirigyékhez képest ez minőségben is sokkal jobb!

Zsotza írta...

@Gabi: Látod/Hallod, a régiek milyen jók voltak! Örülök,hogy Neked is tettszenek!
Köszönöm Kommentedet!

Névtelen írta...

Meghalt Lehr Feri... :((

Zsolt Kovács írta...

@Névtelen: Tragikus....Legyen Ferinek könnyű a föld. Részvétem mindenkinek, aki gyászolja.

xxx írta...

A videók sajnos már nem léteznek. Nem tudsz másik linkeket feltenni? A Léna-paródiát imádtam, de a Fonográfosat nem is ismertem, nagyon jó.

Zsolt Kovács írta...

Igen.... videók jönnek,mennek,törlődnek -nagyrészt a szolgáltatók által.
Egyet találtam, ezt beillesztettem.