2011. október 23., vasárnap

A Galamb utolsó éve?


A Galamb utolsó éve?

14 év  az  Internet Történelmében sok idő. 
Idén 14 éve, 1997-ben indult Magyarország második ingyenes  email szolgáltatása, a DPG , a Drót Posta Galamb.
Sok  akkori   honfitársunk életét könnyítette  meg,hogy  NET-használat  nélkül lehetett lebonyolítani az  elektronikus levelezést, vezetékes  telefonvonal  segítségével lehetett  letölteni/ küldeni a leveleket.
Az  ezredforduló  idején  még  nagyon  kezdetleges  módon  lehetett  használni  a Világhálót,-és  elképesztően  drágán,hasonlóan a  mobiltelefonokhoz.  Én  viszonylag  későn  csatlakoztam a  "kockulók"  egyre  népesebb  táborához.

2006-ban  vásároltunk  használtan egy  régi  Toshiba Tecra   laptopot,-amire  Windows XP  op.rendszer  került. 
A nagyobbik  lányom,Szabina ebben az  évben  kezdett  az  iskolában  informatikát  tanulni,-elsősorban ez  volt az  első,és  akkor  egyetlen  ok,amiért  számítógépet  vásároltunk.
Még a  Drót Posta Galamb  első  évében  láttam először akkori  lelkipásztoromnál, Újvári  Ferencnél, Csepelen a DPG levelező-rendszert, - első  látásra  megtetszett a  kezelőfelülete,a  kedves figurákkal -  és  10  évre  rá  jött  az  elhatározás:  Nekem is  kell  ilyen  postafiók!  Az  elhatározást  tett  követte,  telepítettem a  levelező  szoftvert (ha  jól  emlékszem  ekkor  már  nem  működött a  Drót Posta Galamb  webes  felülete) ,és  választottam  a  többféle  címvégződés  közül  ( dpg.hu, uze.net....stb...) a  nekem  jól  hangzó  kovacs.zsolt @galamb.net  címet.

Tetszettek  még  DPG-s  levelezőlisták,  elsősorban  a "Teofil", vallási  témájú levlistát,és  a  HWSW- Linux  levlistát  olvastam,-csendben  a  háttérben.  
Sajnos, a  gyakori  rendszer-szünetek,és a régi  laptop  lecserélése  egy  új, asztali   PC -re  elválasztott  engem  a  DPG-től.   
Szerettem  volna  letölteni  a  szoftvert  a  Windows  Vistára, de -ahogy  mostanában  olvastam - csak  macerásan  lehetett  volna  megoldani.  Persze, ha  közvetlenül  Vistára  kompatibilis  programot  fejlesztettek  volna, nem  sokat  értem  volna vele, a  rendszer-szünetek  miatt.

            Így  "elváltak  útjaink".

Azért  nem  felejtettem  el  sokunk  kedvenc  Galambját,és  halkan  reménykedtem,hogy  esetleg ...  hátha...  a  Levelező-rendszer legújabb  tulajdonosa, az EQnet  végre  (újra)  felfedezi,és fejleszti.
Nagy  előrelépés  _lett  volna_ újra  web-es  felületen  elérni  a DPG-t.
Az  elmúlt  hetekben  olvastam  itt,
hogy  2011-es  esztendő  lesz  A Galamb  utolsó éve.   
Tudom,a  piacgazdaságban  nagyon  kevés  helye  van  az  érzelmeknek,és a sajnálatnak,de  biztos  hogy  nem vagyok  egyedül,aki  szomorúan  veszi  ezt  tudomásul. 
Igen,tudom: egy  ingyenes  szolgáltatót  bármikor 
megszüntethet  indoklás  nélkül  a  Tulajdonos.
Igen,tudom  hogy az  az  internetes  szolgáltatás  
nem  szeretet-szolgálat,hanem  kőkemény üzlet. 
            Világos.
Ugyanakkor,ha  megnézzük a  többi, ingyenes  magyar  email-szolgáltatást, akkor  azért látható,hogy "talpon maradtak",  fejlesztettek,élnek,és  léteznek.
Valószínűleg  azért  is,mert  megéri,-nem csak a  Szolgáltatónak, hanem a  Felhasználóknak is.    
Az  egykori,  pár  megabájtos  postafiókok "tudtak"  haladni a  korral. 
A  régebbi  magyar  email   szolgáltatók  közül a    magyar  Gmail   (@Gmail.Hu /Gportal.Hu)   egy  éven  belül  növelte  10 MB-ról  először  300 MB-ra, és  nemrég  1 GB-ra.
Citromail , és az  Indamail  egyaránt  2-2 GB  tárhelyet  kínál.
A Mailbox  100 MB helyett  -Google technikai  háttérrel -  ma  már  több,mint  7600 MB-ot, a  Freemail  pedig  10 GB-ot.  
Talán,ha  "befogadná"  a  Galambot a  jellegzetes,  hangulatos  kezelő-felülettel valamelyik  más  szolgáltató,  
mint  évekkel  ezelőtt a  Freestart-ot,és a Vipmail-t  az  Index... 

Talán....  esetleg  több  év  múlva.
Örülök,hogy a  kitartó,a  közösséghez  ragaszkodó  DPG-s  fórumozók  létrehoztak  egy Fórumot,ahol  a Társaság  tovább  élhet,  egy új,virtuális Otthonban,-szeretettel ajánlom:
  >>  http://dpg.host22.com/forum/index.php<<


[Zsotza] 

8 megjegyzés:

Gabi írta...

Írtam, de szerintem nem ment át, akkor újra és röviden megismétlem.
Amikor még a múlt században kisgyerekként mutatta valaki, már akkor is kiakadtam a korlátjain. A grafika tetszett, de a használhatóság nem.
Ugyanakkor elismerem, akkoriban ez egy email-szolgáltatás volt, sokaknak jelentette azt, hogy tudtak levelezni.
Amikor láttam, még reklámcsík volt a tetején. Ebben nem volt pénz? A felhasználók azért üzleti kategóriákat nézve, nem egy alsó kategóriás csoport.
Tudom, hogy egyeseknek érzelmileg sokat jelent, valahol sajnálom őket, hogy most megszűnik ez a rendszer.

Zsotza írta...

A DPG használhatósága szerintem tényleg alacsony, de sokan kötődnek "hozzá" érzelmileg.
Szerintem a mostani tulajdonos nem fedezte fel a benne "rejlő" pénzforrást,így veszni hagyják.

Nagy kár lenne.
Inkább eladnák egy másik cégnek,
amely tudna "bánni" a Galambbal!

Apostol - Árral szemben. írta...

Szégyellem, de én még csak nem is hallottam róla.
Attól függetlenül még sajnálom a megszűnést.

Zsotza írta...

@Apostol - Árral szemben:

Mivel ifjú ember Vagy,így érthető hogy nem Ismerted ezt a NET-régiséget.

Köszi a Megjegyzésed!

Gabi írta...

Szereztem híreket és nagy dolgokat derítettem ki :)
A DPG üzemeltetője nem volt etikus, mert minden előzetes értesítés nélkül szüntette be a szolgáltatást. Vagyis egyik pillanatban még írtad a leveled, másik pillanatban megszűnt a címed. Ez eléggé szomorú minősítés annak a cégnek, amelyik ilyet meg mer tenni.
A közgazdászaik sem lehetnek nagy ászok, hogy nem tudták kihasználni a programba eleve beépített reklámlehetőséget. Minimum magukat tudták volna reklámozni.
Az a cég, amelyik ennyire unfair és ennyire tehetetlen, nem érdemel egy ügyfelet sem.

Zsotza írta...

@Gabi:

Szóról szóra egyetértek.
Ha nem is tudtak a DPG levelezővel kezdeni semmit, legalább korrekten lezárhatták volna az ügyet,-tájékoztatva a felhasználókat!

Egyik nagy tanulság: nem érdemes egy cégre (teljesen) építeni!

Hevel írta...

A DPG-t még én is használtam. Sajnos soha nem volt piac képes, nem volt értékesíthető a reklám felület, mert a hírdetők szempontjából értékes demográfiák (magyarul nem így mondják...) nem DPG-t használtak. DPG-zni az alacsony jövedelműek, a diákok és az idősebbek szerettek... Én azt hittem, már évekkel ezelőtt megszűnt.

Zsotza írta...

@Hevel:

Értem én,és MEGértem: a szolgáltatás nem karitatív tevékenység,hanem kőkemény üzlet.

Azt sajnálom,ahogy a nem kommunikál egyenesen a felhasználókkal a DPG mostani tulajdonosa. Egyenesen is lehet(ne) közölni: >>ennyi volt, vége lesz "X idő múlva",mindenki készüljön fel...<<

Ez még sok pénzbe sem kerülne.