2011. október 1., szombat

Popzenei parodisták: Hofi-Koós

Szándékom  szerint  egy  sorozatban  ajánlanám  azokat  a  művészeket- együtteseket, akik  remek  popzenei  paródiákkal   szórakoztatták  a közönséget ,-és  hadd  legyek  nem kicsit  szubjektív:  hosszú  évek - évtizedek-  óta  kedvenceim.
Az  első  ilyen  témájú  post  a  Gúnya együttesről  szólt. 
Emlékeim  szerint  ez  volt  az  első pop-paródia  élményem.  Szintén  az  1970-es  években   készült (1976?)  Hofi Géza,és Koós  János  legendás  "Macskaduett"-je. 
Ez  nem  csupán  egy  pop-paródia  volt,hanem  egy  remek  rajzfilm is  volt,amelyben  a macskák  fejét  az  előadó  Művészek  "ihlették".

Szóval,aki   hozzám  hasonló korú, vagy  idősebb -annak  nosztalgia [;-<))
aki  pedig  fiatal, annak  meg  kellemes  meglepetés  lehet.
Talán  a zenei  résztől  kicsit  idegenkednek, -nem ismerve  a  parodizált,eredeti  slágereket,
de  a Rajzfilm....  szerintem    az minden  korosztály kedvence  lehet,-akárcsak a  legendás Mézga  család,vagy  a  Macskafogó.   Bizony,  ezek a  rajzfilmek  a  legendás rendező-forgatókönyvíró:  Nepp  József  nevéhez  kötődik.



Ő  mondta: >>"Amikor még nem voltam stúdiótag, arról álmodoztam, hogy jobb filmeket fogok csinálni, mint  Walt  Disney.
Miután bekerültem, jobb filmeket szerettem volna csinálni, mint    Dargay Attila
.
Egy kis idő múlva egyszerűen csak meg szerettem volna érni a nyugdíjkorhatárt.
Ez utóbbi célomat sikerült elérnem…
"<< (Forrás: Wikipedia)


5 megjegyzés:

Hevel írta...

Dugo, fadugo, parafadugo! Jaj de szerettem ezt! Volt nekik parodiajuk Kovacs Katival is, ha jol emlekszem.

Zsotza írta...

@Hevel:
Igen,voltak közös dalaik,-feldolgozásaik:

(Hofi G., Koós J., Kovács K. - "Kicsit szomorkás a hangulatom" )
http://www.youtube.com/watch?v=WOqZSJsILME&feature=related
("Józsi,hol vagy?")
http://www.youtube.com/watch?v=PrVm4G56duo

Ez a nóta egy nagy sikerű diszkódal, az Ottawan együttesn "Hands up" című nótájának a feldolgozása volt.

Örülök,hogy neked is tetszik,és hogy nem egyedül nosztalgiáztam! [;-<))

Hevel írta...

Köszönöm a linkeket! A Józsi hol vagy eredetijét ismertem, de nem emlékeztem, hogy ki adta elő!

Gabi írta...

Erre még én is emlékszem :)
Éppen pár napja hallgattam meg munka közbeni pihenésként :)

Zsotza írta...

Örülök,hogy nem veszett a "Feledés homályába"!

Köszönöm,Gabi Kommentedet!