2011. december 6., kedd

Film-ajánló: "A hit fogságában" ("To verdener") - ONLINE!

2008-ban  készült   az  a  dán  filmdráma,amelyen  keresztül  betekintés  nyerhető  egy Jehova Tanú  család  életébe.

Több címen  vált ismertté 

Niels Arden Oplev  dán  filmrendező alkotása: "To verdener", "Worlds  Apart"  ,

"A  hit  fogságában", és : "A  kiközösített".

Sajnos, eddig  - Magyarország felé -  tudomásom  szerint  csak a  kódolt  Cinemax2 TV adó  sugározta,
így  bánatomra nem  tudtam  sokáig  megnézni.   Olvastam a  film-kritikákat,-eddig  csak  pozitív  visszajelzésekkel  találkoztam.

Szerettem  volna  DVD-n  megvásárolni  a  filmet, de  sehol nem  láttam.
Istennek  hála, -és  köszönet  Bácsi  Istvánnak
,
a  film  látható  a  keresztény film-portálon,  a  Cross TV -n, és  Infaustusnak  a  magyar  feliratért!
Szeretettel  ajánlom  Figyelmetekbe!

Írások,blog-postok  a  filmről:   Merényi  Zoltán"Hinni, vagy nem  hinni"
                           
                                            Infaustus:  "To-verdener"  
                                           Zágoni Balázs"Talpig nehéz hűségben"
                                                     "A hit fogságában"  (film)  

6 megjegyzés:

L.Nazo írta...

Ígéretesnek tűnik a film, az elejét néztem, de este megnézem a feleségemmel.
Letölteni nem tudom valahogy magyar szöveggel? (este ágyba laptopon kényelmesebb:))
Talán csak annyit, hogy amit a fiú feltett kérdést, hogy egy kisgyerek aki nem elég idős e vajon ő is meghal e?
Tudtommal a jt-i azt gondolják, ha valaki saját hibáján kívül még nem tudta elfogadni Jehovát annak a feltámadáskor lesz egy esélye.
Jól tudom ?

Zsotza írta...

@L.Nazo: >>

Én nem töltöttem le a filmet,-sem tárhelyem,sem technikai ügyességem nincs hozzá.
Több infót Johnny Joker Blogtársnál találtam itt: http://jehovatanui.blog.hu/2011/02/24/a_hit_fogsagaban_film#c15161044

Amikor még tagja voltam az önmagát "Jehova Tanúi"-nak nevező felekezetnek (A szabadulás után lettem igazán,-a szó tiszta értelmében Jehova Tanúja) akkor az volt a tanítás,hogy a "gonoszok" (Mindenki aki nincs a "Szellemi Bárkában" = Őrtorony Szervezetben) azok elpusztulnak,-lásd: Özönvíz.

A "hitehagyottak" (ex-Jehova Tanúi) gyermekeiről nem emlékszem konkrét tanításra,-de az egyetlen réteg, akiket a "Jehova Tanúi Egyház" tagjainak -az Őrtorony Társulat parancsára- gyűlölniük KELL: http://szabadjehovatanui.maxforum.org/2011/05/02/gyulolnunk-kell-a-hitehagyottakat-johnny-joker-blo/

Azok az emberek (gyerekek) akik "nem hallottak "Az Igazság"-ról (Azaz az Őrtorony Társulat tanrendszeréről), azok kapnak majd a Feltámadás után egy "második esélyt".

Köszönöm Kommented,Zoli!

L.Nazo írta...

Megnéztem a filmet,
2 dolog ami igen sajnálatos:
- megdöbbentő ez a totális kiközösítés akár családon belül is.
- Sajnálatos, hogy úgy tűnik, hogy a lány az egész istenhitet elvetette.
Valószínűleg Isten és a jt-i összetartoztak nála, nem is tudott Istenre máshogy gondolni.
Összességében tanulságos volt.
További kitartást és Isten áldjon meg Zsotza a felvilágosító harcodban!

Zsotza írta...

@L.NaZo: >> Ugyanezekre a felismerésre jutottam el én is.
Szomorú a vége ,-persze drámáról van szó. Az Őrtorony Társulatnak lét-érdeke,hogy az őket terhelő bizonyítékok ne legyenek ismertek,így az ex-tagokat kommunikációs bojkott sújtja. A családon belül, vagy munkahelyen (nagyon jó esetben) lehet beszélni egymással,-de vallási dolgokról soha.
Talán elkészül a Film folytatása,amelyben Sara felismeri,hogy a Hit nem egyenlő az Őrtorony Társulattal, felismeri Önmagában a megváltásra szoruló Bűnöst,és az Úr Jézus Krisztusban a Megváltót.

Nagyon szépen köszönöm Bátorításodat a szolgálattal kapcsolatban,-szükség is van rá,mert alapvetően -emberileg- egy magányos "Don quiejote-i" szélmalomharcnak tűnik. Az egyházakat mintha nem érdekelné a hitvédelem. "Nem hoz pénzt",nincs reklám-értéke.

Sokszor "pénz-kérdés" a misszió, a támogatás.
Egy-egy honlapajánló a gyülekezeti,-egyházi weboldalakon már nagy segítség. Vagy egy-egy írás,és bizonyságtétel,-ahogy Te is Tetted most, Tünde.

A gyülekezeti-egyházi weboldalak (merem saccolni) 98%-a nem foglalkozik a hitvédelemmel, a maradék kb.: 2% valahol "eldugott /Web/helyen belinkeli az Apológia Alapítvány honlapját: http://www.apologia.hu -nagyon extra esetben az Apológia Alapítvány kezelésében létező,-de már inaktív "Ex-Jehova Tanúja" honlapot: (http://exjt.hu )
A többi hitvédelmi weboldal mintha "nem is létezne"....
Szomorú.

Persze, valamennyire érthető az általános egyházi magatartás: minek nyúljanak "darázsfészekbe", meg sokkal fontosabb dolog egy keresztény koncert,kiállítás,és imaház-bővítés. Így viszont -akaratlanul is- a passzivitással Jehova Tanúi missziómunkáját támogatják.
Hangsúlyozom: nem érzem magam "hitvédőnek",bloggernek sem igazán. Azt is megértem,ha valaki nem ajánlja weboldalaimat.

De vannak fiatal,tehetséges Bloggerek,akiknek friss élményeik,tapasztalataik vannak,tudják:van kiút az "Őrtorony-labirintusból",nagyon jó saját,és általuk fordított írásokat tesznek fel Blogjaikra.
Természetesen támogatom Őket link-ajánlásokkal, keresztény web-fórumokon, postjaimban hivatkozással.

Köszönöm, NaZo Kommentedet!

Gabi írta...

Nekem nagyon tetszenek ezekben a dán filmekben a tájak. Már az elején is megfogott. Nem tudom mit csinálnak, de nagyon szép.
A fimben van pár apró baki, de szerintem az egyik leghitelesebb film a Tanúkról.

Zsotza írta...

Köszönöm Gabi, Kommentedet!
Azért bizakodom halkan,hogy lesz a filmnek folytatása,-derűsebb végkifejlettel!