2012. február 9., csütörtök

Popzenei parodisták: Dalnokok ligája

Régóta  nem  csináltam  postot  "popzenei parodisták"  témában, szóval  itt  az  ideje....[;-<)
A Dalnokok ligája 2003-2004-ben a TV2 műsorán  közvetített  zenei paródia- vetélkedő,
ahol már elismert   énekesek-együttesek versenyeztek  különböző  stílusokban.
A műsor neve  a  Labdarúgás  világából  ismert  Bajnokok ligája analógiára épít,
mely szintén többfordulós vetélkedő a legkiválóbbak közt.

Tudomásom  szerint  ez  egy  ízig-vérig  magyar  eredetű  műsor  volt, így  már  duplán  szívesen  emlékszem  vissza
a  'majd   évtizedes  kiváló  zenés humor show-ra!

Akik  felléptek:  

Animal Cannibals ,Bon-Bon ,Fiesta,
Groovehouse ,Hooligans,
Mary Zsuzsi , MC Hawer és Teknő,
 Nox ,Romantic,Szikora Robi és az R-GO Gidák
, Baby Évi,
Dolly Roll ,4U ,Fresh ,Inflagranti ,Kerozin ,Krisz Rudi,
 Náksi & Brunner feat. Myrtill, Operett Angyalai ,Sugarloaf.
Nem  csupán  a  szereplő  énekesek-együttesek  előadása  tetszett, 

hanem  a  szövegírók szuper  alkotásai  is.
Volt  rá  példa,hogy a  dal  parodizált  változata  jobban  tetszett,mint  az  eredeti....


(A nyilakkal  megjelölt  dalokra  kattintva lehet  meghallgatni / megnézni:  érdemes!)


A  Romantic  együttes  "Szeretem a  bőröd  illatát"  című  dala  nekem  nem  tetszett  akkor sem...  most  sem.
De  a  Hooligans  együttes megmutatta,hogy  kell  vidám  mozgalmi  nótát lehet  kreálni  "belőle":


>> Hooligans : Munkásököl, vasököl! <<


Szöveg:  No akkó' dal. Egy-két-három!
Kit érdekel, hogy ma áll a gyár?
Hisz utáljuk a bőrök illatát.
Itt a majálison az egész brigád,
Hát rendeljünk újra meg újra piát!

A gyárban minden évszakban
Átható marhabőr-szag van.
Nem áll le az őrült hajcihő,
Így készül a sok cipő.
Sokszor három műszakban
Bevallom, én is izzadtam.
De mégis elviselhető,
Hiszen épül a szebb jövő.

refr.:
Ma kit érdekel, hogy leáll a gyár?
Mindenki a felvonulásra jár.
Itt a népünnepély és a macskakő,
A munkásököl odacsap újra, ha kő'.
Kit érdekel, hogy ma áll a gyár?
Hisz utáljuk a bőrök illatát.
Itt a majálison az egész brigád,
Hát rendeljünk újra meg újra piát!

Holnaptól újra műszakban
A másnaptól marha nagy baj van.
De majd szépen összefogunk,
A munka frontján harcolunk.
De addig a munka ünnepén
Egy szandira se nézek rá ma én.
Látom, veled is egy az utunk,
Hiszen egy cipőbe' vagyunk.

refr.

A rádióból Romanticot!
Vacsorára román tikot!
Jó a kedvünk, minden oké!
Ez a nap a dolgozóké!
A lé, a lé, a lé...
A lé, a lé, a lé a fontos!
A lé, a lé, a lé...
A lé, a lé, a lé a fontos!

refr.

További  kedvenceim: 

>> Romantic: Brooklyn  bank << - Brooklyn Bounce sound.
>> BonBon:  Zastava  vista << - YUgó  téma,és  feeling!:-)
>>  Animal Cannibals: Én,a  lemezlovas << -  A "Guantanamera"  diszkós újraértelmezése!
>>  Groovehouse: Gyűlölöm a  pipihusit << - Szerintem  jobb,mint  az  eredeti  ketchup-song.
>>  McHawer&Tekknő:  Moby Dick << - Húú...  ez nagyon  kömény![;-<))
>> Fiesta: Csélcsap csúnya lány << - Talán  még  ez  is  jobban  szól,mint  az  eredeti  verzió...
>>  Operett  angyalai:  Aerobikus szolgáltatás << -  Fitnessz-dal a '80-as évek eurodiszkó jegyében.
>> Krisz  Rudi: Gépszabadság << - a német  Trio,

és a  Kraftwerk együttesek  szintipop  hangzásával!

Szóval van  miből  csemegézni!
Én  szeretném,ha  új  műsorokkal újra  látható  lenne a  Dalnokok  Ligája!

Ugye, nem  vagyok  evvel  egyedül...?

[Zsotza]

(Forrás: Wikipedia.orgZeneszoveg.hu  )



2 megjegyzés:

Hevel Cohen írta...

Az Operett Angyalainak Örömódára írt Cserháti megemlékezése is nagyon ott volt!

Zsotza írta...

@Hevel Cohen:
Igen,így látom (hallom) én is.
Nélkülük sokkal "szegényebb" lett volna a műsor!