2012. április 24., kedd

Felszabadulás-17.

Azt a napot,amikor  halandó  testben e  mulandó Világba születik valaki,
ünnepnapnak  tekintjük,ez a születésnap.
Szerintem sokkal  jelentősebb, és  ünneplésre  méltóbb 
a  hívő  kereszténynek a megtérés,
az újjászületés,a  szellemi  szabadulás, a  bemerítkezés / megkeresztelkedés,
vagy a gyülekezethez  csatlakozás Napja.  
Ilyen  ünnepnap az én  életemben április 24.-e !
1995-ben,  ezen a  napon  írtam  meg  kilépő  nyilatkozatomat 
a  Magyarországi Jehova Tanúi Egyházból.

Bár Jehova Tanúi  szerint  a  teológiájuk  kizárólag a  Bibliára épül, de  az  önálló, Őrtorony Társulattól  független tanulmányozás próbáját nem  bírja ki.
Nem  véletlenül  nem  helyesli  az  önálló  Bibliatanulmányozást  
Jehova Tanúi  Vezető Testülete,
és tanulmányozzák az  Őrtorony Társulat tanulmányait, amelyekkel  szemben- a gyakorlatban- alárendelt  szerepe van  csak a  Bibliának.  
Nagy  lexikális ismeretre  tesznek  szert  Jehova Tanúi,-amikor  Bibliaverseket  kell  idézni,de  ha  megvizsgáljuk  az idézett  Igeszakaszokat, és  ezekről  próbálnak  beszélni a  megszólított  emberek  Jehova Tanúival, bizony  könnyen  kizökkenhetnek a  magabiztos egyensúlyukból,mivel  nem  egyezik  sokszor az  Őrtorony magyarázatokkal  a  Bibliai  szakasz  teljes  szöveg-összefüggése!
Sok  hívő  keresztény  - gondolva,hogy a  nagy  tudású, felkészült Jehova Tanúinak  úgysem tud segíteni- nem  tesz  bizonyságot.

Ez  egyrészt  érthető.   
Senki  sem  szeretne egy  ultra-meddő vallási  vitába belekeveredni.
Jehova Tanújaként   fel sem  tételezhettem,hogy a  Szervezeten kívül  van  bölcsesség, igazság,
minden  más  vallás- beleértve a   keresztény  felekezeteket  - a  Nagy Babilon  részének  tekintettem  sorstársaimmal  együtt.
Mégis:  nagyon  fontos  lenne ,hogy  legalább  pár  mondatban  beszéljenek
a  hívő  keresztények  a  hitükről,  tapasztalataikról:
az  újjászületésről, a  teljes bűnbocsánatról,   és arról  az  Igazságról,
hogy  a  Krisztus  követői  teljes  bűnbocsánatot  kaptak, és nem  mennek  ítéletre!
(Nagy  segítség  ebben  Arian Bury blog-postja: "Ki  vagyok  Krisztusban?" :  http://bury-adrian.blogspot.com/2011/02/ki-vagyok-krisztusban.html )
Jehova Tanúi   döntő  többsége vallási  témákban  csak az  Őrtorony Társulati  könyveket, füzeteket, tanulmányokat olvassa,
nem  néznek, hallgatnak   vallási  TV,és  rádióműsorokat!   


Honnan,és  kitől  hallhatnának a valódi,bibliai,felszabadító  Evangéliumról?
>>" De hogyan hívják segítségül azt, akiben nem hisznek? Hogyan is higgyenek abban, akit nem hallottak?
     Hogyan hallják meg igehirdető nélkül? "<< (Róma 10:14)
Lehet,hogy  csak  egy  mondat,amit  tud  egy  hívő  keresztény  mondani  egy  Jehova Tanúnak...  de  az  elindíthatja a  Hit, és a Szabadulás Útján!
Az  én  életemben, megtérésemben   is  ez  segített.
Korábban  írtam  erről : "Április 24.: A felszabadulásom Napja"


Amikor önállóan, Őrtorony-kommentárok nélkül tanulmányozni  kezdtem a Bibliát,
szembesülnöm kellett  azzal a  ténnyel,hogy gyakorlatilag  
nem a  Biblia a  Szentírás Jehova Tanúinál.
Isten  így  kezdett  kiszabadítani  a  Jehova Tanúitól,
-dicsőség,és  hála  a  Felségesnek!
[Zsotza]






2 megjegyzés:

infaustus írta...

Boldog "születésnapot"! :]

Zsotza írta...

@Infaustus:

Nagyon szépen köszönöm!
Szerintem hagyományt kellene teremteni: a szabadulásról megemlékezni! [;-<))