2012. április 3., kedd

Sándor György

A  velem egykorúak, és az idősebbek  még  emlékezhetnek április negyedikére,
ami  a  Magyar Népköztársaságban  ünnepnap  volt.  
Az  akkori   hivatalos  álláspont  szerint szovjet  Vörös  Hadsereg  ezen a  napon  
szabadította fel /  foglalta el Magyarországot, április 4.-én hagyta  el
 az  országot  az  utolsó  német katona  Nemesmedvesnél.  
A  rendszerváltás  ( fényes ) "szele"   elfújta  ezt az  ünnepet _is,
1989-ben  éve törölte el  a  Magyar Népköztársaság Minisztertanácsa.
Amiért  kicsit  hiányzik: munkaszüneti-iskolaszüneti nap volt...  és  fiatal(abb)  voltam.

Április 4.-e  számomra  elsősorban nem  a  letűnt korszakról szól,hanem  egy nagyszerű  ember,és  művész  születéséről.
Évtizedek  óta   műveli a  humornak  egy  sajátos, igényes, intellektuális  stílusát  műveli,  egyszerre  megnevettet,  elgondolkodtat,  tükröt  tart  a  hallgatók  elé.
Talán a  legtöbben  Hofi  Gézát, a  Markos-Nádas  duót  tartják a  legnagyobb humoristának, én   a  Humoralistát.

Nagyon jó,és  szerencsés a  mesterségének  megfogalmazása: humoralista .
Önmagáról  így vall: >>" A barátaim Dosztojevszkijt és Kafkát olvastak, én meg ezalatt inkább a Városligetben focizgattam. S mivel beszédhibámnál talán csak műveletlenségem volt nagyobb, s mivel Magyarországon a fordított kiválasztódás eredményeképpen majd mindenki olyan posztot tölt be, amihez végképp nincs semmi érzéke, nyilvánvaló volt számomra, hogy nekem színpadon a helyem. "<<

>>" A mi kitüntetésünk, hogy szerethetjük a hazánkat, és ez jó érzés. Rájöttem, az az igazi boldogság, ha Szent Ferenc-i alázattal tűrjük a megaláztatásokat. Fontosabbak már azok az órák, amikor a szeretteimnek tudok békességet, enyhülést adni, mint a hangos siker. "<<

(Forrás: MN Online / http://boldogsag.net

Számos  humorba csomagolt  bölcsességei,megállapításai  közül  kettőt  idézek:

>>" Isten jól sikerült alkotása vagyok, elvégre rögtön bőrkötésben adott ki."<<

>>" Magyarországon azért ilyen lassú a vasúti közlekedés,
mert meg kell őriznünk a nagy ország látszatát. "<<


Sok  emlékezetes  műsora, tanítása közül  nekem a "Parlamenti hozzászólás"  tetszik  a  legjobban  1989-ből:



 
Isten  éltesse  sokáig,-sok  jóban - Sándor György Humoralistát! 

Nincsenek megjegyzések: