2012. augusztus 12., vasárnap

"Isten érdekel,nem pedig vallási szervezet" -interjú Infaustussal

Amikor még  nem  volt  számítógépem, és  internet-elérésem,
akkor  arra  gondoltam: milyen jó lesz, ha  majd  egyszer    felcsatlakozhatok a  Világhálóra,
akkor  én is  írhatok  elektronikus  leveleket (népszerű  nevén:  e-mail ),
és  majd  többet  értek meg a   Hétfői  Bibliaköri  alkalmakon  hallott  beszélgetésekből,-amelyek  időnként 
érintették    Barna  Zoli  egykori  Levelezőlistáját ( "Egykori és  aktív  Jehova Tanúi")
2007  januárjában  én is  felsorakozhattam  az  internet-használók "nagy  táborába",
és  Barna  Zoli  felvett  a  Levelezőlistájára,így  én  is  részese  lehettem
a  Virtuális   Közösségnek.  Itt  ismertem  meg  Tóth-Simon  Károlyt ,
aki  a  Net-en    Infaustus  néven  vezeti  net-naplóját,
aminek  rendszeres  olvasója, kommentelője  vagyok.
Később  találkozhattam Vele  személyesn is, egy  piliscsabai Csendes-hétvégén.
Infaustus-szal  beszélgetek az Életéről, lelki útkereséséről,
"Jehova  Tanúiról", és  Jézus Krisztus  szabadításáról. 




Zs.: Milyen gyerekkorod, ifjúkorod volt, emlékszel-e vallási élményekre?






Infaustus : Késői gyerek vagyok, édesapám második, édesanyám harmadik házasságából származom. Mindketten a boldogságot keresték, de közben más utakat jártak be, és más-más példát állítottak elém. Édesapám a munkahelyi kudarcait az alkoholba menekülve próbálta kompenzálni.
Sokat ivott, minden nap részeg volt, és engem pedig rendszeresen vert.
Életem első nyolc évének mindennapjai így teltek.
Ateista volt, és gyakran hangoztatta: "Ebben a családban én vagyok az isten!" 

Épp ezért amíg élt, nem sok vallási kötődésünk volt.
Édesanyám katolikus családból származott, így tőle az istenhit sosem állt távol.
Amikor édesapám meghalt - önpusztító életmódja következtében
- minden megváltozott, és lelkileg, érzelmileg, vallásilag új távlatok nyíltak meg előttünk.
Sosem voltunk gazdagok, de hála Istennek, 
mindenünk megvolt, amire valóban szükségünk volt. 
Zs. : Hogy kerültél kapcsolatba Jehova Tanúival?



Infaustus:  Miután édesapám meghalt, elkezdtünk gondolkodni
- de még nem tudatosan - az élet nagy kérdésein
(pl. miért élünk?). Először egy adventista előadássorozaton vettünk részt,
de akkor még nem sokat értettünk belőle. Vettünk egy Bibliát, és elkezdtük olvasni.
Engem megragadott a teremtés, de túl sokat nem értettem. Később pedig jöttek Jehova Tanúi.
Könnyű volt velük találkozni, hisz az otthonunkban kerestek fel minket.
Miközben érdekelt minket Isten, úgy tűnt, mintha pontosan ő küldte volna a Tanúkat,
hogy válaszoljanak a kérdéseinkre. 
Zs.:  Miért Jehova Tanúit választottad annak idején?


Infaustus:   Ennek prózai oka volt: ők jöttek. 
Belegondoltam abba,
hogy ha akkor nem Tanúk kopogtatnak be hozzánk, hanem mormonok,
akkor egy darabig az Utolsó Napok Szentjei közé jártunk volna...



Zs.:  Furcsa lenne  elképzelni  Téged  öltönyös,-nyakkendős  mormonként: azaz  "utolsó  napok  szentjeként"....
Aki  személyesen is  ismer,tudja,hogy  nem  szereted a  konzervatív  öltözködést.   Sikerült  elvegyülnöd  a  gyülekezetben?   Nem   Voltál  szokatlan  "jelenség"  az  "Őrtorony- szabvány"  szerint  öltözködő Jehova Tanúi  között?

Infaustus  Ma már én se tudnám magam elképzelni öltönyben.
Olyannyira nem, hogy a nemrég zajlott esküvőmön se vettem fel öltönyt.
De régen nem ez volt a helyzet. Jehova Tanújaként eleget tettem az elvárt öltözködési szabványnak: öltöny, nyakkendő, aktatáska. Miután elkülönültem Jehova Tanúitól,
akkor változott meg az öltözködési stílusom.
Felhagytam az öltöny hordásával, szakállat és hosszú hajat növesztettem, ill. rám került néhány tetoválás is. Tanúként ezért kövezés járt volna. 

A mostani gyülekezetben azonban (aminek egy éve a pásztora vagyok) sokkal toleránsabbak,
 és a külső mögött az embert látták meg.
Ha arra adnám a fejem, hogy ellátogatnék egy Királyság-terembe,
 ott azonban biztos, hogy elütnék az átlagtól.
De ez nem zavar.


Zs.: Voltak  emlékezetes  találkozásaid  más  vallású  emberekkel?


Infaustus  Voltak. Két esetre emlékszem, amikor keresztények a hitükről beszéltek nekem.
Nem tudtam mit kezdeni velük, nem értettem,
hogy valaki hogyan beszélhet élő hitről, ha nem Tanú.
Segítettek nekem, hogy másként gondolkodjak a keresztényekről, mint azt a Társulat megkövetelte. Volt azonban negatív élményem is keresztényekkel.
Amikor úgy döntöttem, hogy csatlakozom Jehova Tanúihoz,
 írásban ki kellett jelentkeznem a korábbi egyházból,
amelyben gyerekként megkereszteltek.
A levelet személyesen vittem el a lelkésznőnek.
Elmondtam neki, mire készülök, és bár keresztény volt,
 nem próbált erről lebeszélni, nem figyelmeztetett, nem beszélt arról,
 hogy Istent megtalálhatom máshol is, az Őrtorony Társulaton kívül.




Zs.: Hogyan  Emlékszel  vissza a  gyülekezeti pályafutásodra az Őrtorony-Szervezetben?



  Infaustus  Alapvetően pozitív élményekkel, az idő megszépítette őket.
Volt idő, amikor haragudtam, és úgy éreztem, elraboltak tíz évet az életemből.
Most már másként gondolkodom. Én ott Istent kerestem, és őt találtam meg.
Vagy pontosabban ő talált rám, miközben növekedni próbáltam a hitemben,
és a magam korlátozott módján szolgálni próbáltam őt.
Emlékszem az első nyilvános beszédekre, amiket elmondtam, arra,
 ahogy egyre gyakorlottabb előadó lettem. Persze bizonyos időnek el kellett telnie, hogy értelmezni tudjam a múltam.
 A Róm. 8:28 alapján rájöttem, hogy Isten a múltamat felhasználta,
hogy felkészítsen a jelenemre és a jövőmre.
Vezetőként most olyan helyzetbe kerültem, amelyben hasznosítani tudom a korábbi tapasztalataimat.
Persze vannak negatívumok is, elvárások, személyi kultusz,
amelynek szemtanúja voltam a gyülekezetemben,
 teátrális hozzáállás, körülményesség - de ezekre nem akarok emlékezni.



Zs..: Milyen   Emlékeid-Benyomásaid  voltak a  körzetgyűlésekről, kerület-kongresszusokról?




Infaustus:   Alapvetően az is pozitív. Élveztem őket,
 izgatott voltam az új kiadványok miatt.
De megismerve egy keresztény konferenciát,
már másként értelmezem őket:
 untig ismételt tantételek. Próbálták az elménkbe vésni az Őrtorony tanrendszerét,
mindezt pedig a tűző napsütésben.
De a baráti ebédek, a piknik-hangulatú ebédszünetek élvezetesek voltak. 



 


Zs.:  Találkoztál-e  olyan  Jehova Tanúval, akire  mint  példaképre  tekintesz  fel?



InfaustusAbban a gyülekezetben volt három olyan vén, akikre tudtam példaképként tekinteni
– érdekes módon mindhármukra más miatt. 
Az egyikükre a pásztori lelkülete miatt.
Ő megközelíthető volt,
bármikor odamehettem hozzá, és tényleg lelki apaként tudtam őt elfogadni.
A másik vén azért volt példaképem, mert alapos volt.
Jól ismerte a Bibliát, rátermett szónok volt,
élvezetes előadásokat tudott tartani.
A harmadik pedig a nyitottsága miatt.
Nem volt szemellenzős Tanú soha.
Az előadásai során is sokat idézett tudományos forrásokból.
Az érdeklődése ahhoz vezetett, hogy megismerte az Őrtorony Társulat igazi arcát,
és eljött Jehova Tanúi közül.
Sokat segített nekem, miközben együtt kutattuk az Őrtorony titkait



Zs.:   Hogy  kezdődött  a  szellemi  Ébredésed,
az  Eltávolodásod az  Őrtorony Szervezettől?





 Infaustus  Az egész az utolsóként említett vén egyik kérdésével kezdődött.
Megkérdezte, hogy tudom-e, melyik vallás volt az ENSZ tagja.
Akkor rávágtam, hogy biztosan a katolikusok.
Később elmondta, hogy Jehova Tanúi.   Ez hideg zuhanyként ért.
A Társulat teológiája szerint az Őrtorony Isten szervezete, az ENSZ pedig a Sátáné.
Nem értettem, hogyan lehetett a kettőnek köze egymáshoz.
Elkezdtem imádkozni lelki világosságért.
Kézbe vettem egy Társulattól független bibliafordítást, és abból nagyon sok kérdésben rájöttem,
 hogy az Őrtorony téved. Elkezdtem azt érezni, hogy van egy Isten,
akit megismerhetek, aki a barátom akar lenni, de az Őrtorony Társulat megpróbál kettőnk közé állni.



Zs.:  Kaptál- e  segítséget  a  vénektől?
 Próbáltak  meggyőzni?  Tapasztaltál-e  pásztori  törődést?




Infaustus  Amit kaptam, azt nem nevezném segítségnek.
Rendszeresen elbeszélgettek velem a „kifogásolható viselkedésem” miatt.
Az egyik problémájuk az volt, hogy a nyilvános imádságaimban Istent nem Jehovának szólítottam,
hanem Atyámnak. Egy másik probléma az volt, hogy minden egyes „kiselőadásomra”
csak a Bibliából készültem fel, és nem használtam a társulat kiadványait forrásnak.
Az sem tetszett, hogy az összejövetelen az Új világ fordítás helyett az Új fordításból olvastam fel.
 Úgy tekintettek rám, mint egy problémára, amit meg kell oldani, nem pedig úgy,
mint egy bárányra,   akit meg kell menteni.
A könnyebbik utat választották.
Vezetőként most meg tudom őket érteni, valóban könnyebb valakit elengedni,
utána pedig megtiltani mindenki másnak, hogy beszéljen vele.
De Jézus nem ebben mutatott példát. A pásztori törődés hiánya abban is megmutatkozott,
ahogy édesanyámmal bántak. Amikor elkülönültem, ő épp egy műtét előtt állt.
Eltökélte, hogy vér nélkül fogja megműttetni magát.
De a vének vele se voltak hajlandók foglalkozni.
Őt is rossz szemmel nézték már, mert a fia elkülönült.





Zs.: Mennyi  ideig  voltál a  "Jehova Tanúi Egyház"  tagja?
 
Ahogy  a  legtöbb Őrtorony-áldozatnak, Neked is  megingott az  Istenhited?




InfaustusKb. 10 évig.      A hitem sosem ingott meg Istenben, sőt ez volt az, ami kihozott a Tanúk közül.
 Kevés dolgot tudtam biztosan, amikor a Társulatot elhagytam,
de azt igen, hogy Isten szeret engem, és én is szerettem őt. 




Zs.:  Megosztanád   tapasztalataidat  a  megtérésedről, és  az  újjászületésedről? 

Infaustus  Ez a részemről egy intellektuális megtérés volt.
Egyre több olyan dolgot vettem észre az Őrtorony teológiájában és gyakorlatában,
amit nem láttam bibliailag helyesnek (pl. Jézus személye, az üdvösség módja, jövőbeli reménység).
Elhatároztam, hogy engem Isten érdekel, és a Szava, nem pedig egy vallási rendszer.
 Ezért elkülönültem.
Utána pedig nem sokkal elmondtam neki, hogy érte szeretnék élni.
Innentől datálom a tényleges megtérésem és újjászületésem. 




Zs.: Mennyi  idő  után  érezted,hogy  helyreálltál, meggyógyultál  lelkileg?



Infaustus  Egy fél évre volt szükségem ahhoz, hogy keressek magamnak egy gyülekezetet.
Addig nyalogattam a sebeimet, és próbáltam meggyőzni a többi Tanút.
De mivel nem álltak szóba velem, ez esélytelennek tűnt.
Az utolsó mérföldkő az volt, amikor az elkülönülésem után kb. egy évvel elfogadtam a háromság-tant.
 Ez volt a lezárulása annak a korszaknak, ami a lelki gyógyulásomról szólt.
 Ekkortól kész voltam arra, hogy a keresztények egyetemes egyházának része legyek, ahová be is fogadtak.



Zs.: Beszélj kérlek  a  gyülekezetedről, és a szolgálatodról!




Infaustus  A Miskolci Keresztény Gyülekezetbe járok (www.halado.hu) 2004 óta.
A Tanúktól való eljövetelem után itt fogadtak be, és itt segítettek növekedni.
Nem sokkal a csatlakozásom után elkezdtem itt szolgálni.
Eleinte csak egy-egy bibliakört levezetni, rövidebb beszédeket tartani.
Majd a lelkipásztorunkkal heti váltásban hol ő, hol én prédikáltunk.
A halála után két másik munkatársammal együtt a gyülekezet vezetői lettünk.
Az elsődleges szolgálati területem a tanítás, úgy érzem, erre van leginkább elhívásom.
De minden másra nyitott vagyok, amit csinálni kell, azt megteszem.
 De nem az a fajta gyülekezet vagyunk, ahol mindent elvégeznek a vezetők.
Másokat is bevonunk a munkába, és magunk mellé vesszük, segítjük őket a növekedésben és a szolgálatban.
 Úgy érzem, egy egészséges lelkületű gyülekezet ez.
De biztosan elfogult is vagyok, hisz olyan, mintha az én gyerekem is lenne. 





Zs.: Hogy  kerültél  kapcsolatba  más, szabadult  ex-Jehova Tanúival?
Milyen    emlékeid, élményeid  vannak  a   a  Piliscsabai  keresztény  ex-JT  csendes-hétvégékről?




Elsősorban az Interneten keresztül. 
Barna Zoli   honlapja sokat segített. Az ex-jt levelezőlistán is elég jó levelezéseket folytattunk mindenféle témáról. Ill. volt egy bibliakör is Miskolcon, ami sajnos néhány alkalom után abbamaradt.
Itt is a helyi ex Tanúk jöttek össze, és együtt tanulmányoztuk a Bibliát.
Piliscsabával kapcsolatban pozitív emlékeim vannak.
Ez az a példaértékű hely, ahol teológiai elképzelések alapján senkit nem ítélnek el.
 Lehet, hogy nem értenek mindenben egyet mindenkivel, de aki szereti Jézust, azt testvérként fogadják.
Sok ilyen hely kellene. Sajnálom, hogy messze lakom, és nem jutok el minden alkalomra. 




Zs.: Sok, napjainkban  az  Őrtorony Szervezetből  kilépő sorstárs  ateista  lesz,
vagy  a  Biblia  tekintélyét  elutasítva  maga módján  "hisz  Istenben".
Szerinted  ennek a  jelenségnek mi  lehet  a  háttere,
és  milyen  üzenete  lehet  a keresztény  egyházaknak?



  Infaustus  Szerintem a csalódás.
Nem csak egy szervezetben csalódtak, hanem Istenben.
Hogy őszinte legyek, nem értem őket.
Nem tartom tisztességesnek a viselkedésüket,
mert nem tesznek különbséget Isten szeretete és egy tekintélyelvű szervezet uralma között.
Kiöntik a gyereket a fürdővízzel együtt. 




Zs.: Hogy  látod  a  keresztény  hitvédelem,
és  a  Jehova Tanúi  felé szóló misszió helyzetét?
Milyen  hiányosságokat  tapasztaltál, és  milyen  megoldás-lehetőségeket  Látsz?



Infaustus  Siralmasan.
A források megvannak hozzá, de kevés keresztény veszi a fáradságot,
 hogy szóba álljon az útjába akadó Tanúkkal. Mindig elmondom nekik,
hogy ha találkoznak, mondják el, hogy hisznek Istenben, és tudják, örök életük van.
Ezt egy Tanúnak hallania kell, hogy gondolkodni kezdjen.
Nem fog ott rögtön könnyek között megtérni,
de idővel gyökeret vernek ezek a mondatok a fejében, és elkezd keresni. 






Zs.:  Ismert ,és  sokak  által  olvasott blogger  Vagy.
 Miért  kezdtél  blogot  írni?
 Megtalálnak-e  email-ben  írásaiddal kapcsolatan
 egykori,és  aktív  Jehova  Tanúi?



Infaustus  Blogolni azért kezdtem, mert ki akartam engedni a gondolataimat.
Az írás nekem olyan, mint egy madárnak az éneklés.
Nem gondolom, hogy jó vagyok benne, de egy énekesmadárnak sincs mindig tökéletesen
szép hangja egy fülemüléhez mérve.         De mégis énekel.
Egy hajnali kórusban pedig a sok énekesmadár hangja egy szép egésszé áll össze.
Szeretnék a blogommal én is egy szólam lenni az Internet keresztény hangjai között.
Tanúk vagy ex Tanúk szoktak felkeresni,
de néhány levélváltás után elakadnak a párbeszédek.
 Talán akkor csak ennyire van szükségük. 




Zs.: Mivel  töltöd  szabadidődet, megosztanál  valamit  magánéletedről?


Infaustus  Nemrég házasodtam, sok időt töltök a feleségemmel - már amennyi ideje egy kezdő lelkipásztornak van.
 Bibliaofil vagyok, szeretek olvasni, tartalmas filmeket nézni, biciklizni, természetben járni, madarakat figyelni.
De a szabadidő mostanában luxuscikknek számít.
A legtöbb időm a pásztori tevékenységekkel van kitöltve.
Persze ezt nem bánom, jó dolog eszköznek lenni Isten kezében.




Zs.:  Milyennek  szeretnéd látni  öt,-tíz  év  múlva  gyülekezetedet, önmagadat,
és  a  Jehova Tanúi felé szolgáló  misszió  helyzetét?




 Infaustus  Én szeretnék engedelmesebb, szelídebb, türelmesebb lenni.
Nagyjából szeretném, ha a gyülekezetem is ilyen lenne.
Ahogy az ApCselben van, gyarapodnánk mennyiségileg és minőségileg is.
És szeretném, ha a félrevezetett Tanúknak egyre több keresztény tenne bizonyságot az ajtóknál.
 Más lehetőséget nem látok, hogy felkeltsük a figyelmüket, és elindítsuk őket a keresés útján. 



Köszönöm   Infaustus a  beszélgetést, kívánom,hogy  minél  több  keresztény,
amikor  találkoznak   Sorstársainkkal,akkor tudjanak  

szeretettel,tapintattal ,
bátorsággal
bizonyságot  tenni,hogy  minél  többen,az   Őrtorony  Társulat  tanúi  közül
válhassanak
- a szó  tiszta  értelmében: Jehova Tanúivá,  

és az  Úr  Jézus  Krisztus  tanúivá!




                                        [  Zsotza ]

          

12 megjegyzés:

sefatias írta...

:) nagyon örülök ennek a riportnak is Infa nekem is sokat segített

Zsotza írta...

@Sefatias:

Az általam személyesen ismert ex-Jehova Tanú (pontosabban: az ex-Őrtorony tanú) Sorstársak közül Infaustus lett egyedül pásztor! Hatalmas csodája Istennek,-főleg ha azt látjuk,hogy milyen sok Őrtorony-áldozat lesz ateista,vagy fordul az ezotéria felé.

Zolika írta...

Én is köszönöm az interjút. Tetszett.

Az ENSZ, mint a sátán szervezete? :)

Zsotza írta...

@Zolika:

Bizony,-bármilyen hihetetlen, az Őrtorony Társulat azt tanítja,hogy az ENSZ a Sátán szervezete.

Ennek ellenére titokban tíz évig(!) tagságuk volt.
Persze a kiszivárgó infókat próbálták eltussolni,-de Istennek hála,és az interneten publikálóknak köszönet- lelepleződött az Őrtorony Társulat! Érdemes elolvasni: http://users.atw.hu/xjt/w1h.html , http://users.atw.hu/xjt/w1h.html , http://www.bibliaherald.com/ensz.html , http://www.exjt.hu/w4h.html , http://mindenkinekjehovatanuirol.blogspot.hu/2012/02/kepmutato-jehova-tanui-felbontjak-az.html

Literaty-Nazo írta...

Örülök ennek az interjúnak, nagyon tanulságos.
Isten hatalmát mutatja, hogy valaki jt-i múlt ellenére egy evangéliumi gyülekezet vezetője lehet.
Isten áldjon meg Zsotza és Infaustus!

Zsotza írta...

@Literaty-Nazo:

Nagyon akartam ezt a riportot Infaustussal, örülök hogy Ő is benne volt!

Isten kegyelme,szabadítása rajzolódik ki,ami annak ellenére tapasztalható,hogy a kereszténység ereje hitvédelemben nagyon takaréklángon "ég". Szinte mindent elborít ebben a Világban a "profitot de most" mentalitás. Ezért inkább sok keresztényt jobban érdekel a mega-giga evangélizációs rendezvények,mint a szolgálat a tévelygő vallási irányzatok áldozatai felé. Az ugyanis nem "statisztika-barát", és ha nincs látványos eredmény,akkor párhuzamosan sok ember aktivitása csökken,vagy teljesen elmúlik a népszerűtlen szolgálatokban.


Gondoljunk arra,hogy a legtöbb megtérésnél nem tudjuk végigkísérni az új Testvért az újjászületés felé vezető Úton,azok a keresztények,akik néhány mondatban beszéltek a hitükről, nem láthatták az én szabadulásomat,megtérésemet.
De hittel elmondták azt,amit megértettek a Szentírásból, és megtapasztaltak Jahveh gondviseléséből. A szellemi Szántóföldbe vetett Ige-mag valamikor csak évek múlva hoznak termést, úgy,hogy nem lát belőle semmit sem a vető,sem az öntöző: de Isten Királyságában lesz nagy öröm,és gyönyörködés,és hála az Úr Jézus szabadításáért! Csak azt a néhány gondolatot,amivel tudunk szolgálni "Jehova Tanúi",vagy más eltévedt ember felé, azt merjük szeretettel,tapintattal elmondani!

sefatias írta...

A budapesti golgota gyülekezet egyik vezetője korábban kisegítőszolgaként szolgált Jehova Tanúi gyülekezetében. Pár hónapja íméleztem vele

Zsotza írta...

@Sefatias:

Őt nem ismerem.
Örülök,hogy hívő keresztény lett, és megtalálta a gyülekezetét,-sőt vezető is lett. Lehet,hogy az Interneten is szolgál valamilyen nick-néven a Sorstársaink felé....?

sefatias írta...

nem hiszem. nem beszélt erről. el van foglalva a saját dolgaival. egyébként néha én is érzem, hogy bizonyos szempontból úgy helyes. Az ember nem tudja több dologra teljesen odaadni magát

Zsotza írta...

@Sefatias:

Ő tudja.
Ha fáj a sorstársai helyzete Neki,akkor úgyis lépni fog. Nem felejtem el,hogy nem csak a látható,nyilvános szolgálat ami segíthet "Jehova Tanúi" szabadulásában,hanem a privát email-ezés,az ex-JT oldalak ajánlása,és az imádság is hatalmas támogatás!

Gabi írta...

Köszönöm az interjút!
Sefa-t megerősítve: én is találkoztam a Golgotában olyannal, aki korábban JT-gyülekezetben szolgált, szerintem vén volt (B. L.). Van egy másik ember is, aki református lelkész lett, egy fiatal fiú, a BVSC melletti pizzériában beszélgettünk vele kb. 2004 körül. Nem tudom mennyire számít pásztornak :)
Az interjúban sok olyan mondat volt, amit örömmel olvastam. Például többször kezdték el nekem(!) magyarázni azt, hogy a JT-szervezetbe járó embereknek nem érdemes mondani semmit, hanem kerülni kell őket.

Zsotza írta...

Gabi:

Megerősítettél abban,hogy akárcsak Illés próféta idejében, úgy napjainkban is sokkal többen vannak,akik kiszabadultak az Őrtorony Társulat szellemi rabságából,és megismerték Jehovát,mint Mennyei Atyát,és az Úr Jézus Krisztust,mint Megváltót,mint akikről tudok, vagy tud a legtöbb ex-Jehova Tanú Sorstárs.

Korábban tettem fel a weboldalaimra Bolbás János ex-Jehova Tanú keresztény,aki tudomásom szerint a Biblia Szól Egyháznak lett a misszionáriusa. Ma feltettem a SzabadJT.Freebase.Hu oldalra a "Jehova Tanúi Egyház"-at leleplező előadását: http://szabadjt.szabadszo.hu/viewtopic.php?f=2&t=8&p=182#p182


Sajnos, vannak evangéliumi keresztények,akik azt vallják,hogy nem szabad,nem érdemes "Jehova Tanúi"-nak beszélni az Evangéliumról,mert annyira reménytelennek látják a szabadulásukat. Többször vitatkoztam ilyen Testvérekkel,elutasítom azt a nézetet,hogy ne szolgáljunk "Jehova Tanúi" felé. Meg kell értenünk: mindenkinek meg kell térni,és mindenkinek a maga bálványait kell megtagadni,összetörni. Valakit a pénz-imádattól, valakit a büszkeségtől, más embert a gyűlölettől, engem az Őrtorony-bálványtól kellett az Úr Jézus Krisztusnak megszabadítani,amely elválasztott Istentől,és a Bibliától. Nem én szabadítottam meg magam, hanem segítségül hívtam az Úr Jézus Krisztust:akit a "Jehova Tanúi Egyházban" szigorúan tilos.

„Nincsen üdvösség senki másban, mert nem is adatott az embereknek az ég alatt más név, amely által üdvözülhetnénk”
(Ap.Csel.4:12)

„Ha tehát száddal Úrnak vallod Jézust, és szíveddel hiszed, hogy Isten feltámasztotta őt a halálból, akkor üdvözülsz. Mert szívvel hiszünk, hogy megigazuljunk, és szájjal teszünk vallást, hogy üdvözüljünk. Az Írás is így szól: „Aki hisz őbenne, nem szégyenül meg.”…meg van írva: „Aki segítségül hívja az Úr nevét, üdvözül.”

(Róma 10:13)


>>Amikor megkövezték Istvánt, az így imádkozott: "Úr Jézus, vedd magadhoz lelkemet!"<<

(Ap.Csel.7:59)

"az Isten gyülekezetének, amely Korinthusban van, a Krisztus Jézusban megszentelteknek, azoknak, akiket ő elhívott és saját népévé tett; mindazokkal együtt, akik a mi Urunk Jézus Krisztus nevét, az ő Uruk és a mi Urunk nevét bárhol segítségül hívják"

(1.Korinthus 1:2)



Ördögi körben vannak "Jehova Tanúi": Nem tanulmányozhatják önállóan a Bibliát: nincs is erre idejük -gondoskodik erről a Vezető Testületük- de nem is merik a Bibliát Szentírásnak tekinteni: számukra a Szent Szellem nem Pártfogó, elvégre nekik még csak nem is személy, így az a Bibliai ígéret,hogy a Szent Szellem elvezeti Krisztus követőit a teljes Igazságra, nem teljesednek be az Őrtorony Társulat tanúin. De még ebből a mélységből is van szabadulás,hála Jahveh Úr Istennek!