2012. augusztus 11., szombat

Ovi,Opera,Outlook


Mi  jut eszedbe,ha  azt a  két  szót  Olvasod,hogy: "Ovi", és "Opera"?
Nekem  a  nagy  hangerő: amit az  oviban (=óvoda) a  gyerekek,
az  Operában  pedig  a  művészek   produkálnak.  [;-<))
De  mi  lehet  ezekben a  szavakban  a  közös?
Megfejtés:  web-es  levelező-rendszerekről  van  szó.
Személyes  vonatkozás: olyan  szolgáltatásokról van szó,
amelyeket  viszonylag  kevesen  ismernek  Magyarországon,
és -az  utolsót  leszámítva- én  is  sokadik, 
-"tartalék", "alvó" postafiókoknak  használtam.
Hosszú  idő  után  megnéztem,hogy  mi  változott pár  év  alatt:
Az  OviMail -ról a  legtöbben  tudják,hogy a  Nokia nevű  finn  világcég
ingyenes  email szolgáltatása,amely  ezen a  linken  elérhető: 
A  korábban  1 GB tárhelyet  kínáló  szolgáltatás
ma  már  a  Yahoo   technikai  háttérrel  működik,
és  ma  már  végtelen  email-kapacitással!
Bár  a  webes  nyitó-oldalon  "Nokia Mail"  felirattal  találkozunk,
de  aki  regisztrálni  szeretne  e-mail  fiókot, az  továbbra  is
" @ovi.com végződésű  címet  választhat.
A  végtelen  tárhely  előnyével  szemben  meg  kell  elégedni  az
egy  nyelvű, angol  kezelőfelülettel,de   szerintem így  is  nagyon  az  előnyére  változott!
A  második  e-mail  szolgáltatás  a  web-es  böngészőjéről _is_ ismert
 " Opera ",amely  nem  a web-es   levelező-rendszeréről  volt  híres.Bár  egy  postafiók  esetében  nem  csupán  a  tárhely a  fontos,
de  még  fél  évtizede  is  nagyon  kicsinek  számított  a  3 (azaz  három)  nem  giga,
hanem  mega(!) bájt  tár-kapacitás!
Egy  mozgalmasabb  levelezőlista  pár  hét  alatt  simán  megtöltené,és   talán  nem  vagyok  egyedül  avval,hogy  szeretném  a  web-es  levelezésemet 
csak -simán- a   postafiók(ok)ban  hagyni.Elérkezettnek  láttam  az  időt,hogy  megnézzem: mi  lett  az  OperaMail-lel ? 

Ide  kellett  látogatnom:  https://mail.opera.com/


Két  nagy  pozitív  változásra  figyeltem  fel:
1.:   Szép, letisztult , -magyar  nyelvű- kezelőfelület,
amely   villámgyorsan, és  szemet  gyönyörködtetően  működik.
2.:    A  3  MB-os  "puttony"  1000 MB-os-ra  nőtt.
Persze  erre  lehet  mondani,hogy  hol  van  ez
a  végtelentől, vagy  a  10 GB-os  kapacitástól,
de   ha  statisztikailag  nézzük, azért  csak  több,mint  333%-os  növekedés! [;-<))
Ha  nem  is  fog  több száz millió  felhasználó  "átpártolni"  pl.: a Google mail-tól  az  Operához,
de  mindenképpen  érdemes  regisztrálni, és  többedik  fióknak  használni,
esetleg  álláskereső  email-címnek,
mivel  komoly  hangzású  cím-végződést  nagyobb 
eséllyel  lehet  találni  egy  kevésbé  népszerű  szolgáltatónál.

Azért  még  két  diplomával, három felsőfokú  nyelvvizsgával  sem
valószínű,hogy  nagy  sikert  aratna  egy  olyan  önéletrajz, amely 
olyan  címekről   érkezne,hogy :
 " kovacs.jozsi_123456789  [kukac] szolgáltató [ pont ]  com " ,
vagy  " roland_a_kiraly [kukac] szolgaltato [pont]  com".


A  harmadik, a  post  címében  feltüntetett  márka, az  "Outlook",
azaz  a  "kilátó",amely  a  Microsoft   ingyenes  web-levelezőrendszerének
a  legújabb  "brand"-je, amit  korábban  MSN email-nek, Hotmail-nek, (Windows) Live Mail-nek neveztek,
az  lesz  pár  éven  belül,-ha  jól  sejthető   az   Outlook .
A  jelenlegi  Hotmail  regisztrációs  oldalon  lehet  regisztrálni   @hotmail.com , @hotmail.hu ,és  windowslive.com  cím-végződésekre.
Aki  a  klasszikus  "@msn.com"  email-fiókot  szeretne  regisztrálni,
azt  is  megteheti    itt:

Aki  pedig  " @outlook.com "  címet   szeretne, az  itt  megteheti:  https://signup.live.com/signup.aspx?cbcxt=mail&wreply=https%3A%2F%2Fmail.live.com%2F%3Fmoptin%3Dtrue&id=64855&lic=1

A    hotmail  postafiókból  is  át  lehet  váltani  az   Outlook-ra,-amely  nem  csupán  egy
új  email-cím,hanem  egy  új, látványos,
gyorsan  használható  kezelőfelületet  is  jelent,
-nekem  tetszik, -főleg  a  szövegszerkesztő.
Én   átváltottam  a  postafiókomon  belül  Outlook-ra,
de  ez  avval  járt,hogy  az  @outlook.com -os
címem  mellett  a  régi  címemet  is  használhatom,
de már  az  új  címemmel  tudok  bejelentkezni, a  régivel  nem.
Szerintem  ez  így  is  jó,bár  jó  lett  volna  egy  figyelmeztető  szöveg.
Ovi, Opera, Outlook: szerintem  szép  fejlődés  az  ingyenes  web-es levelezésben!

               [ Zsotza ]

2 megjegyzés:

Gabi írta...

Ha majd levelezőszolgáltatót akarok váltani, egész biztosan először hozzád fogok fordulni :)

Az Opera levelezője és a böngészője gondolom ugyanaz a cég. A böngészőjüket nagyon szeretem. Pillanatnyilag is szenvedek elég sok oldal betöltési ideje miatt és az Opera érezhetően gyorsabb bármelyiknél.

Zsotza írta...

@Gabi:

Én is úgy tudom,hogy az Opera böngészőt,és a web-levelezőt ugyanaz a cég fejleszti.

Nem vagyok egy informatikus,de igyekszem informálódni! [;-<))

Érdekelnek az email-szolgáltatók,és ha látok érdekes,és jó szolgáltatást,azt szívesen ajánlom.