2012. december 8., szombat

Egy ajánló ajánlása

A  mai  nap  nagy  meglepetés  ért  engem....
Rendszeres olvasója vagyok   Infaustus  blogjának.
Nagyon  jó,gondolatébresztő,szókimondó postokat  szokott  Infa  írni,
de  most  egy  olyan  témáról  írt,amiről  azt  gondoltam: már  szinte mindenki  elfelejtette.

Szeretettel  ajánlom:

 http://infaustus.wordpress.com/2012/12/08/kovacs-zsolt-1914-beteljesedett-profecia

Még  senki sem  említett engem egy lapon John Lennox -al,
 Pablo Martínez Vila -val, és  Barna  Zoltánnal ! [;-<))
Ezt is megérhettem… Istennek hála ,és Infaustusnak   köszönet!
Már azt gondoltam,hogy elfelejtette mindenki ezt a könyvet.
De mennyi esély volt arra,hogy az “1914 :beteljesedett prófécia?-a Jehova Tanúinak alaptanítása az Ige mérlegén” című tanulmányból könyv legyen…?
Adott egy nehéz,és -keresztény körökben is – népszerűtlen téma: a “Jehova Tanúi Egyház” hamis,
és eltussolt dátumos próféciái. Erről ráadásul egy abszolút ismeretlen, magyar fazon írt,
magyar tucatnévvel-aki nem lelkész, nem sztár-tévéprédikátor,
nem misszionárius ,nem értelmiségi,nem híres,nem tehetséges keresztény író.
Aki még csak nem is keresztény író…
hanem “csak” egyszerűen keresztény.

Emberileg tekintve : abszolút semmi esélyem nem volt,
hogy ebből a tanulmányból könyv születik valaha.
Emlékeim,és tudomásom szerint egy keresztény felekezet sem támogatta -támogatja sem anyagi, sem média szempontból. Mégis megszületett a könyv: minden hátrány ellenére!
Jehovah Istennek hála,és köszönet mindenkinek,aki bármit tett akár a könyvért,
 akár a Jehova Tanúit megszólító keresztény missziós szolgálatért !

                                                   [ Zsotza ]





8 megjegyzés:

Névtelen írta...

Megvan a könyv Romániában. Az Evangéliumi Kiadó forgalmazta. Először a COJ Pogányok idejét fogtam meg. Rajta keresztül ajánlták. Tudom, hogy vettem egy példányt és átadtam valakinek. Mindketten kiléptünk.
Sajnos, a dolgok nem úgy alakultak, ahogy gondoltam. Minden rosszabbra fordult. Tudod, próbáltam beilleszkedni más közösségekbe, de mindenhol problémákat láttam. Csak problémákat cseréltem. Ez nagyon elkeserít. Több gyülekezetet cseréltem, sehol sem állhattam meg a helyet. A problémák miatt. Ott is el kellett nézzek ezt azt, ha pedig elnéztem, lelkiismereti problámám akadt és akad. Ugyanezt megtehettem volna Jehova tanúinál is. És akkor rádöbbenek, hogy semmit sem értem el, csak szenvedést, hányadtatást. Tudom, hogy Jehova tanúi sok mindenben tévedtek és tévednek, de úgy érzem ők állnak legközelebb hozzám. Közel, de egyben távol is hülyeségeik, marhaságaik miatt. Egyedül, idegennek érzem magam mások között. Elől tűz, hátul víz. Nem tudtam, hogy ennyire bonyolult lesz minden Jehova tanúin kívül is.

Zsotza írta...

Kedves Névtelen!


Tapasztalatból írom: igen,nincs probléma-mentes közösség. Először a gyülekezetek erőtlenségén keseredtem el. Később fájni kezdtek az én hiányosságaim is. Ma ott tartok,hogy csodálom az Úr Jézus irgalmát,és türelmét.
Hatalmas különbség van az evangéliumi keresztény egyházak által tanított Krisztus-centrikus valódi Evangélium,és a "Jehova Tanúi" által hirdetett más "evangélium" között.
A valódi Evangélium szerint Isten azokat az embereket, akik felismerték önmagukban az ítéletre méltó bűnöst,azokat -az Úr Jézus Krisztus áldozatának érdemééért- igazzá nyilvánítja,és nekik örök életet ad. Ezért vallhatják az evangéliumi keresztények az üdv-bizonyosságról szóló Bibliai igazságokat,-amiket az Őrtorony Társulat elhallgat.

A "Jehova Tanúi" "evangéliuma" hamis evangélium, ami szerint Isten nem szeretetből,hanem a "Jehova" név igazolásáért küldte Jézust. Csak 144.000 ember születhet újjá az Őrtorony-teológia szerint,csak ők szólíthatják Atyának Istent. Gyakorlatilag "Jehova Tanúinál" a bűnbocsánat,és az örök élet nem Krisztustól van,hit által,-hanem az Őrtorony Társulat által:cselekedetekből.

Meggyőződésem,hogy aki igazán megismerte az Igaz Evangéliumot,és elborzadt a más "evangéliumok" hamisságán, az nem vágyik vissza a szellemi "Egyiptomba". A legproblémásabb evangéliumi keresztény közösségben is kevesebb valódi probléma van,mint a legkevésbé problémásnak látszó "Jehova Tanúi" gyülekezetben. Az evangéliumi gyülekezetekben Krisztus a Fő,és ezért van helye a szabadságnak,a megbocsátásnak,a türelemnek,és a kegyelem-centrikus közösségnek,míg "Jehova Tanúinál" az Őrtorony Társulat a Fő,és a nekik való feltétlen engedelmesség,amelynek eredménye a szellemi diktatúra, a feltételes,teljesítmény-centrikus "szeretet"-pontosabban: annak kimutatása.

sefatias írta...

Kedves Zsotza!

Szerintem eltúlzod a könyveddel kapcsolatos szerénységet. Én magam is sokszor fültanúja voltam a könyved magasztalásának. És néha olyankor is, amikor ott voltál. Ez a köny és ennek megírása HATALMAS TETT VOLT. És ezt soha nem fogják neked elfelejteni. Ráadásul tapasztalatból tudom, hogy a könyved értékét még a Zoli által lefordított Pogányok ideje c. könyv sem tudta elhomályosítani. Én magam már több példányt terjesztettem a könyvedből, és amikor arról volt szó, hogy visszaadják-e, akkor ragaszkodtak hozzá, annak ellenére, hogy még bent lévő személyeknek adtam, tehát a könyv birtoklása némi veszéllyel jár. Szóval Ne ringasd magad álomvilágban, mint aki egy elfeledett, kiöregedett vallásos ember. Az könyvedről azt írták az előszóban, hogy hézagpótló. Ma is az. Mint ahogy te is! Egy kicsit átalakítottam egy szólást: "Embert tolláról" A te tollad olyan, amilyen senki másnak nincs. A te bátorságod irigylésre méltó. Ez a könyv egy olyan szintet ütött meg a magyar vallásos életben, főleg az exjt-k között, amit még senki sem tudott űberelni, és úgy látom, hogy a közeljövőben nem is fog.

Zsotza írta...

@Sefatias:

Köszönöm Soraidat.
Azért az írásban vannak színvonalbeli magaslatok.
Olvastad Szalai András hitvédelmi könyveit?

sefatias írta...

Igen, olvastam két-három könyvét. De azok nem hasonlítanak a tiedre. Tudod egy szépségversenyen ahol a világ legszebb női versengenek a koronáért, hiába vesz rész a legszebb sportautó. tuti nem kapja meg a koronát. Nem az az osztály. Az nem az ő versenye. Nem kell a Klicskót, meg a Kokót ugyanabban a ringben összeengedni. Nem ugyanaz a kategória. Hiába világbajnok mind a kettő. Mindenki a saját osztályában, a saját súlycsoportjában legyen a legjobb. És van pár kategória, amiben te vagy. Hiába próbálod sárral dobálni magad :P

Zsotza írta...

@Sefatias:

Köszönöm Gondolataidat Sefa,de azért érdemes elolvasni legalább az Interneten a könyvek utóéletét,megfigyelni a tanulmányok visszhangjait.

Szerintem egyértelműen kiderül,hogy Szalai András tanár,teológus,és kitűnő író,addig én egyik sem.
Vigasztalhatnám magam avval,hogy mekkora meg nem értett titkos tehetség-titán vagyok,csak az a sok bolond miért jön velem szemben a sztrádán,de ezt felesleges magyarázkodásnak érezném.
Az olvasó mond véleményt, ír,-vagy nem ír kommentet, szeret,vagy mellőz könyveket,és blogokat.

Tibor írta...

Ahogy Infa blogjában már írtam: nekem ez a kedvenc könyvem a témában. Használtam is, különösen azokat a részeit, ahol pontos forrásmegjelölések vannak a jehovista világvége dátumokkal kapcsolatban. Láthatóan maguk a Tanúk sem tudtak ezekről ilyen szinten...

Zsotza írta...

@Tibor:

Az Őrtorony Társulatnak elemi érdeke elhallgatni a dátumos hamis próféciákat,és az evvel kapcsolatos tényeket úgy előadni, hogy az elmaradt Armageddonok "egyesek nézetei,túlzó várakozásai" voltak csupán, esetleg az ex-Jehova Tanúk kitalálásai,-és kitálalásai.

Evvel szemben "Jehova Tanúi" -egykori- hivatalos tanításai voltak a hamis,bukott jövendölgetések. Ha mindezeket tudom 1986-ban,akkor nem vesztegetek el nyolc évet az Őrtorony Szervezetben.