2013. december 4., szerda

Az Igehirdetők,és a hamis konfliktusmentesség illúziója

>>" Sok Igehirdetésnek induló szónoklat azért reked meg az ismeretterjesztő, konkrétum-és üzenetmentes népszerű teológiai kiselőadások szintjén,  mert megbénítja a lelkészt a "A_JÓ_kereszténynek_nincsenek_konfliktusai!" nevű szellemi bilincs.   Én sem keresem az összeütközéseket, nem vagyok egy "lelki bulldózer",  de ha egy prédikációban nem volt konkrétum, és üzenet,akkor az egészből csak a felolvasott Ige volt a hasznos,  a többi verbális üresjárat.

Egykori lelkipásztoromtól, Hegyi Andrástól tanultam,hogy addig le nem szabadna engedni a lelkészt a szószékről,amíg meg nem mondja,hogy mi az Ige üzenete,és mit kell csinálni.
  Még egy ok,hogy bátorítsuk a pásztorokat,hogy merjék kimondani a  nehéz, prófétai  erejű tanításokat, intéseket-még ha fáj is- mint hogy a "szent konfliktuskerülésből" illúziójától erőtlenné, súlytalanná váljanak a tanítások. "<<


Egy átfogalmazott kommentem:  innen

    [  Kovács Zsotza Zsolt ] 

 


##############################################
******************************************************************
##############################################








Rovat: "Gondolatok,idézetek,kommentárok" = "GonidKom"
                          Mottóm:  >>  itt <<

2 megjegyzés:

Apostol - Árral szemben. írta...

Sokat beszélni, de semmit sem mondani. Én ezt látom a leggyakoribb problémának, ha prédikációról van szó. Ritkán fordul elő, hogy utólag is emlékeznék arra, miről beszélt a pap...
Ez persze nagyban az én hibám. Az egyik nagy bűnöm, hogy még ima és szentmise közben sem tudok teljesen az Istenre koncentrálni. :( De ebben nem sokat segít az a közhelyesség amit hallok.

Zsolt Kovács írta...

@Apostol-Árral szemben:

Az még rosszabb lehet, ha a pap (lelkész, laikus Igehirdető, TV-prédikátor,stb...) maga sem emlékszik az egy hete elmondott saját tanítása. [;-<((

Nem ismeretlen a jelenség-sajnos.
Nekem is fel kell készülnöm a tanítás (be)fogadására. Még egy okkal több,hogy imádkozzunk a lelki Vezetőkért, és bátorítsuk Őket!

Köszönöm Kommentedet, várom, hogy én is kommentelhessek új Apostol-posztot!