2014. szeptember 21., vasárnap

Két veszélyes egyháztörténelmi elmélet

 " Én pedig azt mondom neked: te Péter vagy,
én pedig erre a sziklára fogom építeni a gyülekezetemet,
és a hádesz kapui nem fognak diadalmaskodni rajta. "

(Máté evangéliuma, 16. fejezet, 18. vers,

  - Jehova Tanúi Új Világ fordítása )


>>" Hiszem,és vallom, hogy az Egyháztörténelem nem különböző felekezetek
váltó-futása, ahol az egyik felekezet -futó megbotlik,
és kiesik a stafétabot a kezéből,
és a másik,-erősebb,fiatalabb felekezet-futó tovább fut a stafétabottal.

Az ÚR Jézus Krisztus-minden emberi bűn,és hiba ellenére is-
tökéletesen alapította meg,és építette fel az Ő Egyházát,
amely -hitem,és látásom szerint- nem egy,vagy több felekezet,
hanem a minden korszakban élő Krisztushívő tanítványok közössége ,
akik felekezeteken belül,és kívül egyaránt voltak,vannak,és lesznek.
A felekezeti -történelmi "váltófutás"-t én is elhittem,
amikor még a "Jehova Tanúi egyház"-hoz tartoztam.


Ez a felfogás azért is veszélyes, mert utat készít a Bibliakritika előtt,
-hasonlóan "Jehova Tanúi"-nak az elméletéhez,
amely szerint a hitehagyott Biblia-tekercs másolók miatt
 hiányzik az Újszövetségi Szentírásból a Tetragrammaton,
(Istennek a "JHVH" Jahveh / Jehovah neve), ezért az Őrtorony Társulat "Bibliafordításában",
az Új Világ Fordításban "visszatette".

Úgy látom, hogy a két elmélet - akaratlanul is- Istent gyengének mutatja be,
aki nem tudta megőrizni még a saját Nevét sem a Bibliában,
másrészt olyan rosszul építette fel az Egyházát,
amelyet minden évszázadban teljesen újra kell felépíteni. "<<


[ Kovács Zsotza Zsolt ]




################################
***********************************************


################################











Rovat: "Gondolatok,idézetek,kommentárok" = "GonidKom"
                          Mottóm:  >>  itt <<

5 megjegyzés:

biblias írta...

Jó ez a váltófutás hasonlat, megmosolyogtatott. Sajnos magam is sokszor találkozom azzal a felületes gondolkozással, miszerint Isten a saját beszédét vagy ahogy most te írtad a saját nevét sem képes megvédeni. Pedig tudjuk hogy neki gondja van az Ö beszédére! S dicsőségét másnak nem adja.

Zsolt Kovács írta...

@-->> Bibliás:

Vannak felekezeti dogmák,vallástörténelmi szemléletek ,amelyek többet ártanak, mint használnak. Isten minden történelmi viharok ellenére képes volt megőrizni a Szentírást, erre egyik bizonyíték a fentmaradt Bibliai kéziratok-tekercsek.

biblias írta...

Így van! S lásd Isten humorát, ha használhatom ezt a szót. Egy nagyon cinikus és elutasító időben lettek megtalálva az általad említett tekercsek.

Csakegyember írta...

Szia, végre eljutottam a posztodhoz.....nagyon jó..rövid, de nem is kell hosszabb !
Nekem két dolog fogta meg a figyelmemet.
Az egyik, mely felé egyre inkább én is hajlok/ s a cikkem melyet olvastál, abból is ez jön le/vagyis:-hitem,és látásom szerint- nem egy,vagy több felekezet,
hanem a minden korszakban élő Krisztushívő tanítványok közössége ,
akik felekezeteken belül,és kívül egyaránt voltak,vannak,és lesznek.

S a második, azon még el sem gondolkodtam, de nagyon igaz,s igazán értelmes felvetés:- Istent gyengének mutatja be, aki nem tudta megőrizni még a saját Nevét sem a Bibliában, ....

"Úgy látom, hogy a két elmélet - akaratlanul is- Istent gyengének mutatja be,".....ez nagyon ott van, és elgondolkodtató, komolyabb mint első hallásra hangzik.....

Zsolt Kovács írta...

--> @CsakEgyEmber:

Igen, a rövid postok mellett vagyok: magamból is kiindulva: nincs időm / kapacitásom kisregényeket elolvasni egyszerre.
Köszönöm Visszajelzésedet, látom,hogy átjött az üzenet.
Sajnos, "Jehova Tanúi" teológiája ezért nem csak hibás, hanem veszélyes is.