2016. június 25., szombat

A hitvitázásról

 Isten mentsen meg attól engem, hogy a szöveg- környezetből kiragadott, 
magam igazának bizonygatására előcitált Bibliaversekkel érveljek.
 Az Örökkévaló Jahveh adjon bölcsességet mindannyiunknak,
-még nekem is,ha lehet- hogy minden érvvül bevetett Bibla-idézettel 
kapcsolatban feltegyem a fontos kérdéseket: 

Ki  írta, kinek,mikor,és miért? 

Ha egy vitában bedob valaki egy Biblia-idézetet, az bizonyítja Isten igazságát,
de közel sem biztos,hogy  bizonyítja  az  érvelő  "igazát".

Sokszor a  citált  Biblia-idézet szerepe az,
hogy   a Mindenhatót maga mellé  ráncigálja  a  vitázó.

Túl sokszor láttam keresztények vitájában, hogy az egyik fél felkiáltott:
 "Az ÚR nekem ezt mondta!!!!"-vagy: "Kaptam egy IGÉÉÉÉT !!!" ,
és a másik fél alázatosan kapitulál... mintha egy bedobott Bibliavers 
automatikusan igazat adna az avval érvelőnek.
( Az "Ige" a keresztény szóhasználatban: Bibliavers.)
 Szerintem ez tudat alatti varázslás, de a Biblia nem varázsige,

hanem Isten szava, vagyis Igéje!

Én kaptam egy egész könyvet, a Szentírást, 

ami által megismerhetem a Teljes Igazságot
- ha vezet a Szent Lélek- de evvel együtt is fennáll a lehetőség, hogy tévedhetek. 
Ami vigasztal,és bátorít: tévedhetek, de aki Krisztust szereti,és követi,és ELismeri,
 hogy nincs más Igaza,és Igazsága, mint az Úr Jézus Krisztus, 
az nem téved el,hanem megérkezik a mennyei Örök Hazába.

5 megjegyzés:

Katalin Nászta írta...

Egyetértünk, Zsolt!

Zsolt Kovács írta...

@-->> Katalin Nászta:

Köszönöm Kommentedet Katalin!
Már azt gondoltam, hogy én egyedül olvasom a blogot.
Köszönöm, hogy én is olvashatom erős, magvas Gondolataidat!

Katalin Nászta írta...

Örvendek. Szoktam olvasni a blogod, különben. És pár általad kedvelt oldalra is el-ellátogatok.

Ördög Zoltán írta...

Én is egyetértek.
És néha azért ránézek a blogodra. :)

Zsolt Kovács írta...

Köszönöm , Zoltán!
Én is ránéznék a Te Blogodra,
de hiába kattintok a Nevedre,
nem jön elő.